امسال 2253 میلیارد تومان درخواست سرمایه‌گذاری در کرمانشاه داشته‌ایم


مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه از ثبت درخواست سرمایه‌گذاری...
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه از ثبت درخواست سرمایه‌گذاری 2253 میلیارد تومانی در کرمانشاه از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

امیر حمزه حیدریان در نشست امروز (29 تیر) ستاد سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 879 درخواست سرمایه‌گذاری در سامانه پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان به ثبت رسیده، گفت: رقم سرمایه‌گذاری این درخواست‌ها 2253 میلیارد تومان و اشتغالزایی آنها یازده هزار و 908 نفر است.

وی سهم بخش صنعت از این درخواست‌ها را 51 درصد، سهم بخش کشاورزی را 43 درصد، سهم بخش خدمات را شش درصد و سهم بخش زیرساخت را یک درصد اعلام کرد.

به گفته مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه فرآیند پاسخ دهی به 82 درصد این درخواست‌ها تکمیل شده که از این 82 درصد حدود 70 درصد منجر به صدور مجوز و 30 درصد به دلایل مختلف رد شده است.

حیدریان تاکید کرد: به علاوه از درخواست 2253 میلیارد تومانی سرمایه‌گذاری 95 درصد آن سرمایه‌گذاری ایجادی و مابقی در سایر بخش‌ها مانند تمدید، توسعه و... بوده است.

وی تعداد درخواست‌های سرمایه‌گذاری به ثبت رسیده در سامانه پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان در سال گذشته را نیز 1305 مورد با سرمایه‌گذاری 3300 میلیارد تومان و اشتغالزایی 20 هزار و 952 نفر اعلام کرد و یادآور شد: از این میزان 52 درصد درخواست‌ها پذیرش و 48 درصد رد شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به وضعیت شاخص فضای کسب و کار استان داشت و با بیان اینکه بر اساس ارزیابی انجام شده زمستان سال 1398 (آخرین فصل ارزیابی شده) در جایگاه 17 کشور قرار داشتیم، خاطرنشان کرد: اگرچه نسبت به فصل قبل (پاییز 1398) تغییری در جایگاه استان نداشتیم، اما نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن (زمستان 1397) 10 پله ارتقا جایگاه داشتیم.

حیدریان عدد شاخص فضای کسب کار کرمانشاه را 5.98 اعلام کرد و با بیان اینکه میانگین شاخص فضای کسب و کار کشور در آخرین ارزیابی انجام شده 6.05 است، افزود: خوشبختانه عدد شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه نسبت به میانگین کشور وضعیت بهتری دارد( عدد شاخص فضای کسب و کار بین یک تا 10 سنجیده می‌شود که عدد یک بیانگر بهترین و عدد 10 بیانگر بدترین وضعیت است).

وی از هدفگذاری برای بهبود فضای کسب و کار استان در امسال هم خبر داد و گفت: بنا داریم امسال از نظر فضای کسب و کار جزو 10 استان برتر کشور باشیم.

انتهای پیام

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید