فرماندار سروآباد خواستار حضور مردم و امدادگران برای مهار آتش در کوسالان شد


فرماندار سروآباد خواستار حضور مردم و امدادگران برای مهار آتش در کوسالان شد

سنندج - ایرنا - جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران شهرستان سروآباد با موضوع آتش سوزی گسترده جنگل‌های کوسالان با حضور اعضای این ستاد در فرمانداری برگزار و فرماندار در جلسه خواستار حضور مردم و امدادگران برای مهار این حریق شد.

در این جلسه که عصر یکشنبه به ریاست فرماندار برگزار شد بر لزوم اعزام تمام نیروهای ادارات شهرستان و فراخوان عمومی برای کمک نیروهای مردمی جهت اطفای حریق تاکید شد.

فرماندار سروآباد در این جلسه اظهار داشت: ادارات خدمات رسان نسبت به تامین خودروهای کمکی برای اعزام نیروهای مردمی و کارکنان ادارات اقدام کنند.

یوسف باشی افزود: درخواست کمک از شهرستان های سنندج، کامیاران و مریوان برای اعزام نیروهای مردمی و کمکی انجام شده و چندین تیم واکنش سریع اطفای حریق در راه هستند که به محض رسیدن آنها با خودروهای امدادی که با همکاری ادارات و نیروهای مردمی آماده شده به محل آتش سوزی اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حال بررسی وضعیت منطقه برای درخواست اعزام بالگرد هوایی از طریق ستاد بحران استان هستیم، یادآور شد:‌ قبل از آن باید شرایط حضور بالگرد در شهرستان بررسی شود.

فرماندار سروآباد تاکید کرد: هم اکنون نیروهای مردمی و ادارات شهرستان در محل آتش سوزی حضور دارند ولی باتوجه به گرمای هوا، وزش باد و صعب العبور بودن منطقه عملیات مهار آتش با مشکل مواجه است.

باشی گفت: کارشناسان محیط زیست و منابع طبیعی نیز در محل حضور دارند و در حال ارزیابی و میزان خسارت وارده هستند که امیدواریم هرچه سریعتر این آتش سوزی مهار و کنترل شود.

وی با اشاره به انسانی بودن علت این آتش سوزی افرود: تحقیقات برای شناسایی عاملان این آتش سوزی انجام و در صورت مشخص شدن عمدی بودن با متخلفان بشدت برخورد خواهد شد.

بخشی از جنگل‌های منطقه کوسالان در محدوده شهرستان سروآباد که شب گذشته دچار حریق شده بود بدلیل وزش باد و صعب العبور بودن مسیر همچنان در آتش می‌سوزد.

آتش سوزی ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه شامگاه شنبه بخش‌هایی از جنگل‌های زاگرس در محدوده کوه کوسالان روبروی شهر سروآباد پشت روستای دورود در اطراف هوار مروودول آغاز شد و نیروهای مردمی و ادارات منابع طبیعی و انجمن های زیست محیطی فورا به محل اعزام شدند.

این آتش سوزی حوالی ساعت پنج مهار شد ولی از ساعت ۹ صبح امروز بدنبال وزش باد بار دیگر شعله ور شده و همچنان برغم تلاش نیروهای امدادی و مردمی و سمن ها و تیم های واکنش سریع در حال سوختن است و وسعتی بیش از ۱۷ هکتار را در بر گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟