اخبار کوتاه خراسان شمالی در روز دوشنبه


اخبار کوتاه خراسان شمالی در روز دوشنبه

بجنورد- ایرنا - پلمب چهار باشگاه ورزشی متخلف در بجنورد، دستگیری رمال بجنوردی، سوختن چهار تن جو کشاورز شیروانی، کاهش 6 درصدی تلفات حوادث جاده‌ای و دستگیری 56 مجرم فضای سایبری از مهمترین خبرهای کوتاه خراسان شماالی در روز دوشنبه است.

پلمب ۴ باشگاه متخلف

رییس پلیس امنیت عمومی خراسان شمالی گفت: با اجرای طرح ضربتی نظارت بر باشگاه های ورزشی بجنورد، چهار باشگاه به دلیل بی اعتنایی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شد و یک نفر از متصدیان این باشگاه ها نیز به دلیل عدم همکاری با اعضای تیم مشترک نظارتی و نیز تخطی از مصوبات استانی بعد از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس سرهنگ غلامرضا قربانی افزود: در قالب اجرای این طرح که در قالب گشت مشترکی با همکاری نمایندگان اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی، اداره ورزش و جوانان و مرکز بهداشت اجرا شد از ۱۰ باشگاه ورزشی به صورت محسوس بازدید شد.

دستگیری رمال و دعانویس زن بجنوردی

رییس پلیس آگاهی استان از دستگیری یک رمال و دعانویس زن در بجنورد خبر داد و گفت: این خانم در یکی از محلات حاشیه ای شهر اقدام به رمالی و دعانویسی می کرد و با ایجاد صف انتظار مشتریان در مقابل منزلش، باعث مزاحمت برای همسایگان شده بود.

سرهنگ مقصود رستگار افزود: این متهم در زیرزمین محل سکونتش اقدام به رمالی و دعانویسی می کرد که با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد و در بازرسی از محل استقرار وی آلات و ادوات رمالی و دعانویسی از جمله کمان اره، تیشه، اسفند دودکن، تعدادی البسه کهنه و... به دست آمد.

وی گفت: بررسی های صورت گرفته حاکی از آن است که وی از ۱.۵ سال پیش با ادعای رفع مشکلات و ایجاد مهر و محبت بین زوجین اقدام به دادن دعا به مراجعان خود کرده و بابت پاسخگویی به هر نفر نیز ۱۰۰ هزار ریال دریافت می کرد.

سوختن ۴ تن جو در شیروان

فرمانده انتظامی شیروان از سوختن بیش از ۴ تن جو خرمن شده در مزارع شهر زیارت این شهرستان خبر داد و گفت: در این حادثه کل محصول برداشت شده از سطح ۲ هکتار زمین کشاورزی به دلیل نامعلومی در آتش سوخت.

سرهنگ مسعود وحیدی افزود: در این آتش سوزی که با تلاش پلیس، اهالی محل و آتش نشانی خاموش شد، ۸۰ میلیون ریال خسارت به کشاورز صاحب محصول وارد شده است.

آتش در دامداری اسفراین

سرهنگ مجید یگانه پور، فرمانده انتظامی اسفراین از آتش گرفتن یک واحد دامداری در جاده روستای فرطان این شهرستان خبر داد و گفت: در این حادثه یک دستگاه خودرو سواری سایپا و یک هزار پرس کاه و همچنین سقف دامداری در آتش سوخت.

کشف موتورسیکلت ۱۶۰ میلیون تومانی

رییس پلیس آگاهی خراسان شمالی گفت: یک دستگاه موتورسیکلت تریل ۴۵۰ سی سی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در بجنورد کشف شد.

سرهنگ مقصود رستگار افزود: این موتورسیکلت قاچاق توسط فردی در طبقه سوم یک واحد مسکونی نگهداری می شد که کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان آنرا ضبط و با هماهنگی مقام قضایی به سازمان جمع آوری و فروش املاک تملیکی تحویل دادند.

در این خصوص ۲ متهم نیز دستگیر و بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی استان معرفی شدند.

کاهش ۶ درصدی مرگ و میر جاده ای

رییس پلیس راه خراسان شمالی از کاهش ۶ درصدی شمار متوفیان حوادث رانندگی برون شهری استان در بهار سال جاری خبر داد و گفت: خوشبختانه در تیرماه امسال نیز شاهد کاهش بسیار محسوسی در شمار جانباختگان حوادث جاده ای بوده ایم.

سرهنگ علیرضا حسین زاده با اشاره به اقدام متخلفانه دیروز تعدادی جوان در مسیر بجنورد - باباامان و اجرای برخی حرکات نمایشی و مخاطره آمیز، افزود: در ۴ ماهه نخست امسال متاسفانه ۴ نفر از جوانان استان در حوادث اینچنینی جان خود را از دست داده اند که نیاز است خانواده ها نظارت بیشتری بر رفتار فرزندانشان داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به افزایش تردد ادوات کندرو کشاورزی از جمله تراکتور و کمباین در جاده های روستایی استان در فصل تابستان، تاکید کرد: برای پیشگیری از بروز هرگونه حادثه تلخ و دلخراش انتظار ما از کشاورزان عزیز این است که در صورت تردد در مسیر جاده های روستایی حتما نکات ایمنی را رعایت کنند.
سرهنگ حسین زاده با بیان اینکه تردد شبانه ادوات کشاورزی در جاده های روستایی از علل بروز بیشترین تصادفات است، از رانندگان اینگونه وسائط نقلیه خواست تا حدالامقدور از تردد شبانه در مسیرها پرهیز کرده و در صورت ضرورت به تردد حتما با رعایت نکات ایمنی، از سالم بودن سیستم روشنایی خودرو خود اطمینان حاصل کنند.

دستگیری ۵۶ مجرم سایبری

رییس پلیس فتای خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال ۲۳۰ فقره جرم سایبری در استان رخ داده و ۲۸۰ فقره جرم سایبری نیز کشف شده که به دستگیری ۵۶ نفر مجرم انجامیده است.

سرگرد یوسف شاکری اظهار داشت: فضای مجازی محل مناسبی برای نگهداری تصاویر شخصی و خصوصی افراد نیست و امکان سوء‌ استفاده افراد فرصت‌طلب از این تصاویر برای اخاذی، نشر اکاذیب، هتک حیثیت و... نیز وجود دارد.
وی با بیان اینکه در ۴ ماهه امسال نسبت جرائم سایبری استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۵ درصد کاهش داشته است، گفت: بررسی های نشان داده که برداشت های اینترنتی با ۸۶ فقره، ۳۷ درصد کل جرائم سایبری استان را تشکیل می دهد.
شاکری با بیان اینکه کلاهبرداری رایانه ای با ۷۸ فقره، ۳۳ درصد کل جرائم سایبری را دربرمی گیرد، افزود: موضوع هتک حیثیت و نشر اکاذیب نیز با ۴۴ فقره نزدیک به ۱۹ درصد جرائم سایبری استان خراسان شمالی را شامل می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید