اسکان ارزان قیمت دغدغه‌ آستان قدس رضوی است


اسکان ارزان قیمت دغدغه‌ آستان قدس رضوی است

مشهد- ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی گفت: فراهم آوردن شرایط اسکان ارزان قیمت برای زائران کم‌بضاعت از دغدغه‌های جدی آستان قدس رضوی است.

به گزارش روز دوشنبه آستان قدس رضوی حجت‌الاسلام‌ و المسلمین احمد مروی در جلسه بنیاد مرکزی زائر امام رضا (ع) افزود: گرچه با احداث زائرشهر و زائرسرای رضوی تلاش کردیم بخشی از شرایط اسکان ارزان قیمت را فراهم سازیم، اما هنوز مشهد تا شرایط ایده‌آل برای اسکان زائران فاصله بسیار دارد.
وی ادامه داد: آستان قدس رضوی به میزان توان و مقدورات برای فراهم آوردن شرایط اسکان ارزان و مناسب برای زائران با نهادهای ذیربط همکاری خواهد کرد.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: هم‌اکنون طرح‌های مختلفی را برای فراهم آوردن شرایط اسکان مناسب و ارزان زائران در دست بررسی داریم.
وی افزود: از دستگاه‌های اجرایی مرتبط با امر زیارت خواسته‌ایم برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام زائرسراهای استانی در مشهد، از حداکثر ظرفیت خود استفاده کنند.

تشرف آسان اقشار کم بضاعت، هدف بنیاد زائر امام رضا (ع) است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: زائرسراها متعلق به اقشار کم برخوردار است و سند آن‌ها نیز وقف زائران کم برخوردار خواهد شد.
آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: با توجه به اینکه برخی از استان‌ها نتوانسته‌اند نسبت به جلب مشارکت مردمی برای احداث بنا در این زمینه اقدام نمایند، لذا در حال مذاکره برای مشارکت بنیاد مستضعفان برای اجرای این پروژه‌ها هستیم.
وی با اشاره به تاریخچه تشکیل بنیاد زائر امام رضا (ع) ادامه داد: این بنیاد به منظور تحقق فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر احداث زائرسراهای استانی در مشهد مقدس برای استفاده زائران کم درآمد و محرومین جامعه با هدف فراهم آوردن زمینه تشرف آسان آنان به حرم مطهر رضوی تأسیس شده است.

امام جمعه مشهد گفت: با هدف ایجاد شرایط اسکان مناسب و ارزان برای زائران کم درآمد، بنیاد زائر امام‌رضا (ع) در تمام استان‌های کشور با ریاست نمایندگان ولی فقیه هر استان تشکیل شد و پس از طی مراحل اداری یک قطعه زمین رایگان و همچنین پروانه ساخت رایگان در شهر مشهد به هر استان داده شد تا خود برای محرومان آن استان زائرسرا احداث کنند.

آمادگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه برای همکاری با بنیاد زائر امام رضا (ع)

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه نیز ضمن اعلام آمادگی برای هرگونه همکاری و حتی‌المقدور شرکت در جلسات هیات امنای بنیاد زائر امام رضا (ع)، از پیگیری و مذاکره با نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها برای تکمیل زائرسراهای استانی نیمه تمام در مشهد خبر داد.
حجت‌الاسلام ‌و المسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری گزارشی از پیشرفت فیزیکی زائرسراها و همچنین حسینیه زائرسراها و مشکلات آن‌ها و پیگیری‌های انجام شده در ارتباط با تأسیس بنیاد زائر پاکستانی‌ها به منظور ایجاد زائرسرا برای زائرین پاکستانی توسط مدیرعامل بنیاد مرکزی زائر امام رضا (ع) ارائه کرد و دیگر اعضا نیز نظرات خود را در ارتباط با مسائل جاری این بنیاد اعلام کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تبریک روز معلم ورزش با 10 متن تبریک خلاقانه