صیدماهی شیر در آب‌های هرمزگان ممنوع می‌شود


صیدماهی شیر در آب‌های هرمزگان ممنوع می‌شود

بندرعباس- ایرنا- صید ماهی شیر به روش گوش‌گیر از 25مرداد امسال به مدت 60 روز در آب‌های استان هرمزگان ممنوع می‌شود.

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان گفت: این ممنوعیت پیرو تاکیدات معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران و با توجه به عضویت ایران در کمیسیون منطقه‌ای شیلاتی " Recofi" به مدت ۲ماه در منطقه خلیج فارس و دریای عمان برای تمامی کشورهای عضو ممنوع شده است.

ابراهیم عالی‌زاده روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: رعایت ممنوعیت‌های صید و فصل‌های صید از سوی جامعه شیلاتی نقش مهمی در حفظ ذخایر آبزیان دارد.

وی از صیادان خواست با پرهیز از صید این گونه ارزشمند در زمان یاد شده همکاری لازم را با شیلات استان داشته باشند.

کمیسیون منطقه ای شیلاتی ( RECOFI ) یکی ازسازمان‌های مدیریت شیلاتی منطقه‌ای است که از سال ۲۰۰۱ میلادی با هدف حفاظت، مدیریت و بهره‌برداری صحیح و اصولی از ذخایر آبزی منطقه خلیج‌فارس و دریای عمان براساس ماده ۱۴ اساسنامه سازمان فائو تاسیس و کشورهای منطقه ازجمله ایران ازهمان ابتدا به عضویت رسمی آن درآمدند.

ماهی شیر(شیر ماهی) در آب‌های نواحی مجاور ساحل و پلاژیک‌ها زندگی می‌کند و اعماق ۱۰ تا ۷۵ متری را به همه عمق‌ها ترجیح می‌دهد.

ماهی شیر در سراسر خلیج فارس و دریای عمان پراکنش وسیعی دارد و در دریای بنگال، دریای سرخ، دریای چین، خلیج عدن، اقیانوس آرام و اقیانوس هند نیز یافته می‌شود.

اندازه این ماهی از ۵۵ سانتیمتر شروع می شود و ۲۴۰ سانتیمتر نیز حداکثر انداره آن است.

ماهی شیر یکی از پرفروش‌ترین ماهی جنوب ایران است که دارای گوشت بسیار لذیذ لخم(بدون خار، تیغ) و بدون پولک می‌باشد.

این ماهی در بین مردم جنوب و کل کشور طرفداران زیادی دارد و به دلیل خوش طمع بودن و بدون تیغ بودن آن باعت جلب نظر تمام مردم به سمت خود شده است.

صید شیر ماهی کوچک توسط ترال‌های میگو و نمونه‌های بزرگ آن توسط ریسه‌های قلاب صید می‌شود البته این ماهی را هم می‌توان با روش صید ورزشی که رایج است، انجام داد.

استان هرمزگان با ۲۲ بندر صیادی و صید سالانه افزون بر ۲۷۰ هزار تن انواع آبزی، ۳۰ درصد بنادر صیادی و ۳۶ درصد صید انواع آبزیان کشور را به خود اختصاص داده است که این آمارها نشان از جایگاه و اهمیت فعالیت‌های شیلاتی این استان در کشور دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ 26 همت بدهی بیمه‌ها