کارگاه نقالی و پرده خوانی در قالب تئاتر بچه های مسجد برگزار می شود


کارگاه نقالی و پرده خوانی در قالب تئاتر بچه های مسجد برگزار می شود

کارگاه نقالی و پرده‌خوانی در قالب تئاتر بچه‌های مسجد با رویکرد آموزشی و تولید محور در زنجان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، در راستای احیای هنرهای نقالی و پرده خوانی، کارگاه هایی در قالب تئاتر بچه های مسجد در زنجان برگزار می شود.

این کارگاه ها با ظرفیت محدود و با رویکرد آموزشی و تولید محور است و از حضور اساتید مجرب برای برگزاری این کارگاه های آموزشی استفاده خواهد شد.

آخرین مهلت ثبت‌نام علاقمندان در این دوره ‌آموزشی 10 مرداد ماه امسال اعلام شده است و به دلیل شیوع ویروس کرونا این کارگاه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی دایر خواهد شد.

حوزه هنری زنجان از فعالان حوزه نقالی، پرده‌خوانی، تعزیه و علاقه‌مندان برای حضور مستمر در این رویداد فرهنگی هنری دعوت به عمل آورده است و علاقمندان جهت ثبت‌نام می‌تواند مشخصات خود را به همراه شماره تماس به شماره واتساپ 09126422465 ارسال و یا پیامک نمایند.

این کارگاه با هدف ارتقای توانمندی استعدادهای هنر نقالی و پاسداشت فرهنگ غنی ایرانی اسلامی با توجه به هنرهای حماسی و ادبیات فارسی برگزار می‌شود که می‌تواند نقش مهمی در تبیین هنر ایرانی اسلامی به نسل جوان ایفا می‌کند.

در هنر نقالی، فردی بنام «نقال» داستان‌هایی از حماسه‌های قومی، ملی، دینی و واقعه‌های تاریخی، شبه تاریخی و مذهبی را با کلامی سنجیده و آهنگین و بیانی گرم و رسا در میان جمع مردم در فضاهای عمومی یا محافل، نقل و روایت می‌کنند.

پایان پیام/693

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه