160 برنامه بازدید و پایش میدانی محیط زیستی در چابهار و دشتیاری انجام شد


160 برنامه بازدید و پایش میدانی محیط زیستی در چابهار و دشتیاری انجام شد

چابهار- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست چابهار گفت: 160 بازدید و پایش میدانی از نوار ساحلی، اسکله‌های رمین، پسابندر، بریس، گواتر، بنادر شهید بهشتی و کلانتری، موج شکن‌ها، طرح‌های توسعه‌ای، صنایع مستقر در نوار ساحلی و شهرک‌های صنعتی این شهرستان انجام شده است.

اشرفعلی حسینی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بازدید از خطوط انتقال گاز و برنامه‌های پایشی از قبیل پایش و نمونه‌برداری از آب‌های ساحلی، پایش آلودگی نفتی خاک اسکله شهید بهشتی، پایش زیستگاه‌های مرجانی و سواحل تخمگذاری لاک پشت‌های دریایی در طول یک سال گذشته انجام شده است.

وی افزود: بطور متوسط هر ۲ روز یکبار برنامه پایش یا بازدید میدانی در اداره حفاظت محیط زیست چابهار انجام می‌شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست چابهار گفت: این اداره با توجه به موقعیت قرارگیری در ساحل دریا و با توجه به اینکه یک شهر بندری است و شاهدگسترش صنایع و طرح‌های تولیدی زیادی در منطقه هستیم پایش و بازدید از این طرح‌ها هر ۲ روز یکبار انجام می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در فصل شکار و مهاجرت پرندگان به سواحل و تالاب‌های چابهار و دشتیاری قرار داریم ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان بطور شبانه روزی در محل‌هایی که احتمال صید پرندگان مهاجر و آبزی که در معرض خطر انقراض قرار دارند اقدام به گشت زنی می‌کنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

رازگشایی از ناپدید شدن ناگهانی صدها ستاره در آسمان!