120 میلیارد ریال برای توسعه روستاهای سیریک اختصاص یافت


120 میلیارد ریال برای توسعه روستاهای سیریک اختصاص یافت

بندرعباس- ایرنا- فرماندار سیریک گفت: در راستای توسعه روستاهای شهرستان 70 طرح عمرانی با اعتباری افزون بر 120 میلیارد ریال در حال اجراست.

احمد جمالدینی روز چهارشنبه در بازید از روستاهای سیریک افزود: مهم ترین این طرح‌ها در بخش‌های بهداشت ودرمان، اجرای طرح‌های هادی روستایی، بهسازی و آسفالت کوچه و معابر ، احداث بوستان ها و پارک‌ها، روشنایی معابر، مدرسه سازی و بخش فرهنگی هنری و ورزشی است.
وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اولویت جمعیتی و برخورداری شاخص‌های موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی، «زیارت بزرگ» نمونه ای از روستاهای شهرستان می‌باشد که در بخش‌های عمران روستایی و گردشگری با استفاده از الگوهای بومی و سنتی نسبت به زیباسازی محیط روستا اقدام شده است.
فرماندار سیریک اضافه کرد: برای اجرای طرح هادی روستای زیارت بزرگ، بهسازی و آسفالت روستا، اجرای سنگ فرش وجدول گذاری، بوستان و طرح توسعه گردشگری با مشارکت خیران و منابع اعتبارات استانی افزون بر ۱۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
فرماندار سیریک یادآورشد: بخش عمده‌ای از طرح‌ها و پروژه های روستاهای شهرستان در هفته دولت سالجاری به بهره برداری خواهند رسید و مردم از نعمت آن‌ها برخوردار می شوند.
جمالدینی تصریح کرد: توسعه روستایی را می‌توان عاملی مهم در بهبود شرایط زندگی افراد و خودکفاسازی روستاییان در روند توسعه کلان کشور دانست.
وی گفت: از طرفی شناخت دقیق مسایل مربوط به روستاها از اهمیت بسیاری برخوردار است، برای اینکه ریشه تمامی مشکلات و مسائل عقب ماندگی مثل فقر گسترده، نابرابری در حال رشد، رشد سریع جمعیت و بیکاری فزاینده، در مناطق روستایی می‌باشد.
شهرستان ۴۵ هزار نفری سیریک در فاصله ۱۷۵ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟