افزایش 95 درصدی کشفیات موادمخدر در استان کرمان/نیاز 3 نقطه استان به اورژانس هوایی


افزایش 95 درصدی کشفیات موادمخدر در استان کرمان/نیاز 3 نقطه استان به اورژانس هوایی

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به وسعت و وضعیت خاص استان در حوزه برخی جرائم گفت: مقابله با سوداگران مرگ و تلاش مضاعف در راستای انجام سایر الویت های ماموریتی از جمله مهمترین رویکردهای مجموعه انتظامی استان است که رکورد افزایش 95 درصدی کشفیات موادمخدر طی 3 ماهه سال جاری نشانگر بخشی از این تلاش ها است.

سردار"عبدالرضا ناظری" در جمع خبرنگاران بیان کرد: استان کرمان بعنوان پهناورترین استان کشور دارای ۴۴ هزار کیلومتر کویر و گذرگاه اصلی ترانزیت جنوب و شرق کشور به نقاط مرکزی است که به همین سبب در حوزه برخی مسائل و جرائم نیز وضعیت خاصی دارد و بخش مهمی از توان انتظامی استان نیز معطوف همین موضوعات می شود.

وی افزود: در این رابطه طی ۳ ماهه اول سال جاری با تلاش بی وقفه تمامی رده های انتظامی استان و همراهی و پشتیبانی خوب مسئولان قضائی و نمایندگان مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی شاهد افزایش ۹۵ درصدی کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم که در ضل توجهات خاصه الهی و به مدد شهدای عزیز این رقم یک رکورد بی سابقه در تاریخ انتظامی استان محسوب می شود.

ناظری با اشاره به افزایش ۷۳ درصدی دستگیری قاچاقچیان بیان کرد: علیرغم اینکه سوداگران مرگ به اشکال و روش های مختلف و بیشتر به صورت مسلحانه در صدد عبور محموله های مواد افیونی از حوزه استان کرمان به دیگر نقاط کشور هستند اما با تلاش مجاهدانه پلیس مبارزه با موادمخدر سراسر استان و سایر رده ها در این مدت ۳۵ درصد در انهدام باندهای قاچاق موادمخدر افزایش داشته ایم.

فرمانده انتظامی استان کرمان همچنین با اشاره به افزایش ۶۹ درصدی در انواع کشفیات یادآور شد: بحمدالله در این بازه زمانی با تلاش های صورت گرفته در حوزه ترافیکی نیز ۳۲ درصد کاهش حوادث را شاهد بودیم اما به طور کل استان کرمان در زمینه حوادث رانندگی جایگاه خوبی ندارد و لازم است عموم مردم، مسئولان و نهادهای مختلف برای کاهش تصادفات به شکل جدی و مسئولانه تری ایفای نقش کنند.

ناظری گفت: نکته مهم دیگر این است که همه این توفیقات در حوزه های انتظامی به رغم مسائل، مشکلات و محدودیت های ناشی از انتشار ویروس کرونا صورت گرفته اند اما این مسئله نتوانسته بر عملکرد مجموعه انتظامی استان تاثیر منفی بگذارد.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت قانون گذاری بهتر در حوزه ورود و اسکان اتباع بیگانه غیرمجاز گفت: پلیس برابر مقررات با معضل حمل غیرمجاز اتباع بیگانه در سطح استان برخورد می کند که در این رابطه با توجه به اینکه حدود ۶۰ درصد کشته های سوانح رانندگی در مسیر بیمارستان ها جان خود را از دست می دهند، لازم است حداقل در ۳ نقطه استان اورژانس هوایی راه اندازی و پایگاه های هلال احمر و اورژانس جاده ای نیز افزایش یابند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با تاکید بر ایجاد بسترهای لازم برای اختصاص بخشی از درآمدهای صنایع و معادن استان به حوزه امنیت بیان کرد: در جهت ارتقاء نظم و امنیت استان در کنار تقویت یگان های ویژه، راه اندازی ایستگاه بازرسی در محدوده بخش سیرج و شهرستان انار نیز مصوب شده که هم اکنون اختصاص زمین و انجام ساخت و ساز و تجهیز آن ها را به سبب اهمیت این دو منطقه با جدیت دنبال می کنیم.

ناظری ادامه داد: علاوه بر این راه اندازی مرکز پایش هوایی با استفاده از ظرفیت پهباد و همچنین راه اندازی مرکز آموزش یگان های تکاوری در شهرستان بم را نیز در دستور کار قرار داده ایم که از مسئولان ارشد انتظامی کشور و همچنین نمایندگان محبوب و پرتلاش استان کرمان در مجلس شورای اسلامی می خواهیم در این موارد یاریگر پلیس کرمان و زمینه ساز ارتقاء امنیت پایدار در دیار حاج قاسم سلیمانی عزیز باشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ 26 همت بدهی بیمه‌ها