انتشار جزئیات قلب تپنده سوپرکار T.50 گوردون مورای


انتشار جزئیات قلب تپنده سوپرکار T.50 گوردون مورای

شرکت گوردون مورای اتوموتیو اعلام کرد سوپرکار جدید T.50 از پیشرانه 12 سیلندر سفارشی ساخت کمپانی مشهور کثورث استفاده خواهد کرد. این پیشرانه 3.9 لیتری قول داده بالاترین میزان دوران، سریع‌ترین میزان پاسخ و بیشترین تراکم قدرت را ارائه کرده و سبک‌ترین پیشرانه 12 سیلندر تنفس طبیعی بکار رفته در یک خودروی تولیدی باشد. یک … The post انتشار جزئیات قلب...

شرکت گوردون مورای اتوموتیو اعلام کرد سوپرکار جدید T.50 از پیشرانه ۱۲ سیلندر سفارشی ساخت کمپانی مشهور کثورث استفاده خواهد کرد.

انتشار جزئیات قلب تپنده سوپرکار T.50 گوردون مورای

این پیشرانه ۳.۹ لیتری قول داده بالاترین میزان دوران، سریع‌ترین میزان پاسخ و بیشترین تراکم قدرت را ارائه کرده و سبک‌ترین پیشرانه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی بکار رفته در یک خودروی تولیدی باشد.

انتشار جزئیات قلب تپنده سوپرکار T.50 گوردون مورای

یک راست برویم به سراغ اعداد یعنی جایی که مورای می‌گوید این پیشرانه قدرت ۶۵۴ اسب بخاری و گشتاور ۴۶۷ نیوتون متری را تولید خواهد کرد. گشتاور این پیشرانه در دور ۹ هزار به دست خواهد آمد اما این شرکت می‌گوید ۷۱ درصد گشتاور پیشرانه از دور ۲۵۰۰ در دسترس است تا قابلیت استفاده روزمره از این سوپرکار تضمین شود.

انتشار جزئیات قلب تپنده سوپرکار T.50 گوردون مورای

خب صحبت از دور پیشرانه شد و باید گفت این نیروگاه ردلاین ۱۲ هزار خواهد داشت. نیروگاه T.50 فوق‌العاده پاسخگو خواهد بود به‌گونه‌ای زمان رسیدن دور آن از حالت درجا به ردلاین تنها ۰.۳ ثانیه طول خواهد کشید!

این پیشرانه از یک استارتر-ژنراتور ۴۸ ولت یکپارچه نیز سود برده و قدرت حدود ۴۹ اسب بخاری دارد.

خود این پیشرانه از آلیاژ آلومینیوم با استحکام بالا ساخته شده است. نیروگاه آهنین T.50 همچنین دارای میل‌لنگ فولادی سبک‌وزنی است که تنها ۱۳ کیلوگرم وزن دارد. برخی قطعات نیز از جنس تیتانیوم هستند. به لطف تمرکز گوردون مورای روی کاهش وزن، این پیشرانه تنها ۱۷۸ کیلوگرم وزن دارد که برای یک پیشرانه ۱۲ سیلندر کاملاً عالی است.

گوردون مورای اتوموتیو می‌گوید این پیشرانه از نیروگاه ۱۲ سیلندر ۳.۳ لیتری بکار رفته در فراری ۲۵۰ GTO، پیشرانه ۱۲ سیلندر ۳.۵ لیتری ساخت هوندا و موجود در خودروهای فرمول ۱ مک لارن و پیشرانه ۱۲ سیلندر ساخت ب ام و که در دل مک لارن F1 قرار دارد الهام گرفته است. ایده کلی این شرکت استفاده از نقاط قوت پیشرانه‌های یاد شده و بهبود آن‌ها بوده است.

انتشار جزئیات قلب تپنده سوپرکار T.50 گوردون مورای

مورای همچنین خواسته پیشرانه واقعاً شبیه یک پیشرانه باشد و به همین خاطر آن را پشت کاورها پنهان نکرده است. او می‌گوید:

بالاتر از همه‌چیز من می‌خواستم این پیشرانه چیزی تمیز مثل پیشرانه S70/2 ب ام و باشد. این پیشرانه از پوشش‌های کربنی یا پلاستیکی استفاده نکرده و همه‌چیز جلوی چشم قرار دارد.

این مهندس خبره می‌گوید کار خود را به عنوان طراح پیشرانه آغاز کرده و بنابراین تولید پیشرانه ۱۲ سیلندر برای T.50 تجربه‌ای عالی بوده است. مورای اظهار می‌دارد:

داشتن یک کاغذ سفید و تولید بهتری و جذاب‌ترین پیشرانه دنیا چیزی است که چندین سال به دنبالش بوده‌ام!

این پیشرانه با یک گیربکس ۶ سرعته دستی که وزن ۸۰.۵ کیلویی خواهد داشت همکاری می‌کند. مورای می‌گوید این گیربکس بهترین تعویض دنده در دنیا را دارد.

انتشار جزئیات قلب تپنده سوپرکار T.50 گوردون مورای

اگرچه مورای به میزان سریع بودن T.50 اشاره نکرده اما در آینده‌ای نزدیک شاهد رونمایی آن خواهیم بود.

برچسب ها

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کمبود نقدینگی و تاثیر آن بر کیفیت خودروها