372 میلیون دلار کالا از سیستان و بلوچستان صادر شد


372 میلیون دلار کالا از سیستان و بلوچستان صادر شد

زاهدان- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: 372 میلیون دلار کالا در سه ماهه نخست امسال از گمرکات و بازارچه‌های مرزی این استان صادر شده است.

داود شهرکی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: کل صادرات سیستان و بلوچستان در این مدت از گمرگات و بازارچه‌های مرزی با احتساب منطقه آزاد چابهار به وزن ۳۰۰ هزار و ۷۰۰ تن به ارزش ۳۷۲ میلیون دلار بوده است.

وی افزود: میزان کالاهای صادراتی سیستان و بلوچستان در این مدت نسبت به مدت مشابه پارسال از لحاظ وزن ۲۰ درصد کاهش و از لحاظ ارزش ۴۴ درصد رشد داشته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان میزان صادرات از گمرکات و بازارچه‌های مرزی این استان را بدون احتساب منطقه آزاد چابهار ۳۶۹ میلیون دلار عنوان کرد.

وی مصالح ساختمانی (سیمان)،میوه، نخود خام، گاز ،گوگرد، خرما و صیفی‌جات، پودرلباسشویی، قیر، محصولات سرامیکی و کیسه پلاستیکی را از جمله اقلام عمده صادراتی بیان کرد که به کشورهای پاکستان، افغانستان، ترکیه، کویت و امارات صادر شده است.

شهرکی گفت: ۴۶ درصد کالاها از گمرکات، کمتر از یک درصد از منطقه آزاد و ۵۳ درصد کالاها از بازارچه‌های مرزی استان صادر شده که نشان از نقش مهم بازارچه‌های مرزی در توسعه صادرات غیرنفتی دارد.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان دارای هفت بازارچه مرزی فعال شامل بازارچه های مرزی گمشاد و میلک در شهرستان هیرمند، بازارچه مرزی میرجاوه، بازارچه مرزی کوهک و جالق شهرستان سراوان، بازارچه مرزی پیشین شهرستان سرباز و بازارچه مرزی ریمدان شهرستان چابهار است.
علاوه بر این بازارچه های مرزی جدید بش‌دلبر، تخت عدالت و شاهگل به ترتیب در شهرستان های نیمروز، هیرمند و زهک، بازارچه بدوکی میرجاوه در شهرستان میرجاوه و بازارچه میل ۴۶ در شهرستان سراوان نیز در این استان به تصویب هیات دولت رسیده و در مرحله آماده سازی قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز