استاندار سیستان و بلوچستان درگذشت رسول بخش زنگی شاهی را تسلیت گفت


استاندار سیستان و بلوچستان درگذشت رسول بخش زنگی شاهی را تسلیت گفت

زاهدان - ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان طی پیامی درگذشت استاد رسول بخش زنگی شاهی یکی از اساتید برجسته موسیقی محلی این استان را به جامعه‌ی هنری، مردم فرهنگ دوست و خانواده‌ وی تسلیت گفت.

احمدعلی موهبتی در این پیام که نسخه‌ای از آن روز جمعه به ایرنا مرکز زاهدان نمابر شد آمده است: خبر در گذشت استاد رسول‌ بخش زنگی‌ شاهی؛ یکی از اساتید برجسته موسیقی محلی سیستان و بلوچستان موجب تأثر و اندوه قلبی فراوان همگان شد.

اینجانب، ضایعه فقدان آن استاد برجسته موسیقی سیستان و بلوچستان را به جامعه‌ی هنری، مردم فرهنگ دوست این استان و خانواده‌ی گرانقدر وی تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان صبوری و شکیبایی، توأم با سلامتی مسئلت دارم.

به گزارش ایرنا، استاد رسول بخش زنگی شاهی نوازنده برجسته ساز «قیچک» امروز /جمعه/ به دلیل بیماری قلبی در گذشت.

استاد زنگی شاهی برجسته‌ترین نوازنده ساز(قیچک) بلوچستان است که در اختتامیه جشنواره موسیقی فجر سال ۹۶ به عنوان چهره برتر قیچک ایران شناخته و از آن تجلیل شد.

این استاد دارای درجه یک هنری (معادل دکتری) از شورای ارزشیابی کشور بوده و از جمله هنرمندان بنیان گذار، پیشکسوت و دارای سبک است.

آلبوم آثار زنده یاد زنگ شاهی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان و انجمن موسیقی استان، در سال ٩٧ تولید شده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

100 نفر از مخلان نظم و امنیت در زاهدان دستگیر شدند