تدوین استراتژی خاص برای جنوب شرق کشور لازم است


تدوین استراتژی خاص برای  جنوب شرق کشور لازم است

زاهدان- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت موقعیت جغرافیایی در حوزه جنوب شرق کشور گفت: این منطقه محل تلاقی قدرت‌های بزرگ اقتصادی غرب و شرق بویژه شرق آسیا و کشورهای چین، هند، اندونزی، مالزی و سایر کشورهاست از این‌رو باید استراتژی خاص برای آن تعریف و تعیین شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان داود شهرکی در حاشیه سفر به جنوب این استان اظهارداشت: مرز و پایانه مرزی ریمدان نقش و موقعیت استراتژیکی در جنوب استان دارد و این موقعیت سبب شده تا توجه تجار کشور پاکستان به این مرز جلب شود.

وی افزود: طی پنج ماهه نخست سالجاری تنها از مرز و پایانه مرزی ریمدان در جنوب سیستان و بلوچستان یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار صادرات انجام شده است .

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان بیان کرد: از مرز ریمدان می‌توان برای صادرات فرآورده‌های نفتی بهره برد که این امر باعث ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه جنوبی این استان خواهد شد.

وی بیان کرد: بازارچه مرزی پسابندر یکی دیگر از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های منطقه است که موجب رونق بخشیدن به اقتصاد خواهد شد.

شهرکی در ادامه بازدید از بازارچه پسابندر گفت: این بازارچه در کنار منطقه آزاد چابهار دستیابی به توسعه تجاری منطقه را سرعت و افزایش خواهد داد.

به گزارش ایرنا بازارچه مرزی ریمدان، در بخش دشتیاری، در شهرستان چابهار و در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از آن واقع شده است. این بازارچه که در سال ۱۳۸۷ شروع به کار کرد، یکی از چهار بازارچه مرزی و گذرگاه رسمی مرزی در مرز مشترک ایران و پاکستان است.

پسابندر نیز در ۸۸ کیلومتری جنوب شرقی چابهار و در خلیج گواتر واقع شده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)