خبرگزاری شبستان در گسترش مباحث دینی و مذهبی عملکرد قابل قبولی دارد


خبرگزاری شبستان در گسترش مباحث دینی و مذهبی عملکرد قابل قبولی دارد

قائدی گفت: خبرگزاری شبستان یک رسانه اعتقادی است که در حوزه های دینی و مذهبی با الگوسازی و ترغیب مردم همواره عملکرد قابل قبولی در گرایش مردم به سمت و سوی خود داشته است و به خوبی توانسته مباحث دینی و مذهبی را در سطح جامعه بسط و گسترش دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، خبرگزاری ها همواره نقش موثری در اطلاع رسانی در حوزه های مختلف بر عهده دارند و خبرگزاری شبستان در کنار رسالت دینی خود همواره در حوزه های اجتماعی و فرهنگی نیز خوش درخشیده است.

یکی از رسالت های اصلی خبرگزاری شبستان، حوزه دینی و مذهبی است که از پوشش های خبری تا گزارش های توصیفی برای مانوس کردن جامعه و به ویژه نسل جوان با مفاهیم و ارزش های دینی تلاش مستمری دارد اما در کنار این رسالت ارزنده از پوشش موضوعات فرهنگی و اجتماعی و همکاری با حوزه های مختلف شهری غافل نشده است و «نواب قائدی»، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز به سئوالات ما در خصوص نحوه فعالیت های خبرگزاری شبستان به شرح زیر پاسخ می دهد:

نقش و رسالت رسانه های دینی در جامعه چیست؟

امروزه رسانه ها به بخش مهمی از زندگی مردم تبدیل شده اند و هر اندازه این ارتباط بیشتر باشد طبیعتا تاثیرگذاری آن بر مردم بیشتر خواهد بود.

در این بین نقش رسانه های دینی در جامعه نقشی بی بدیل و غیر قابل انکار است زیرا وقتی یک جوان و یا نوجوان روحیاتش، رفتارش و اخلاقیاتش در حال شکل گیری است، این رسانه های دینی هستند که می توانند در شکل گیری افکار و روحیات یک جوان و یا نوجوان تاثیرگذار بوده و در جذب مردم به خصوص جوانان به امور دینی ایفای نقش کنند و حتی الگو ساز باشند.

رسانه های دینی چه نقشی در مقابله با تهاجم های فرهنگی و تبلیغات بیگانگان در دین گریزی دارند؟

به نظر من در یک رسانه دینی، رسانه و دین باید به صورت 2 مکمل در کنار یکدیگر باشند چون وقتی صحبت از رسانه دینی می شود خواه ناخواه، فرهنگ دینی و فرهنگسازی دینی مطرح می شود که این یعنی رسانه دینی در کشور ما از نوعی مقبولیت برخوردار است و همین مقبولیت می تواند در کنار فرهنگ اصیل مردم ما و فرهنگ ایرانی که آمیزه ای از باورهای اسلامی و ارزش های انقلابی است، روحیه کفر ستیزی را در جامعه زنده نگه دارد و نقش ارزنده ای در مقابله با تهاجم فرهنگی داشته باشد.

رسانه دینی چگونه می توانند مخاطبان جوان داشته باشند؟

یک رسانه دینی وقتی شناخت درستی از اهداف و سیاست گذاری های فرهنگی و نیازهای جامعه خصوصا نسل جوان داشته باشد، می تواند انسان های متنوع با قومیت ها، فرهنگ ها و آداب، سنن و رسوم مختلف را به سمت و سوی خود جذب کند.

در خصوص جوانان هم به نظر من اگر مواردی چون شناخت احساسات، نیازها و خواسته ها، دوستی، محبت و احترام به جوانان، اعتماد و حتی دادن مسئولیت به جوان ها، بها دادن و پاسخگویی به سئوالات جوانان خصوصا در حوزه های دینی و... را مد نظر قرار گیرد، می تواند گرایش و دوستی خوبی بین نسل جوان و رسانه های دینی ایجاد کند.

معرفی اماکن مذهبی و فرهنگی در رسانه های دینی چه تاثیری دارد؟

همان گونه که مستحضر هستید، اماکن مذهبی و دینی جزو هویت دینی و مذهبی کشور و مردم ما محسوب می شود از این رو رسانه های دینی می توانند با بهره گیری از ظرفیت خود و مقبولیتی که در جامعه دارند، با معرفی اماکن مذهبی علاوه بر حفظ این هویت در معرفی آن به جهانیان نقش ارزنده ای ایفا کنند.

امروزه در بسیاری از کشورهای مذهبی، اماکن مذهبی به مکان های گردشگری پرمخاطب تبدیل شده اند که در این حوزه، رسالت و ایفای نقش رسانه های دینی نقش موثری دارد.

فعالیت های خبرگزاری شبستان به عنوان یک رسانه دینی، مسجدی، اجتماعی و شهری را چگونه ارزیابی می کنید؟

خبرگزاری شبستان یک رسانه اعتقادی است، رسانه ای که در حوزه های دینی و مذهبی با الگوسازی و ترغیب مردم همواره عملکرد قابل قبولی در گرایش مردم به سمت و سوی خود داشته است.

مهمتر از آن این خبرگزاری به خوبی توانسته مباحث دینی و مذهبی را در سطح جامعه بسط و گسترش دهد که یکی از عملکردهای خوب خبرگزاری شبستان است.

از طرفی دیگر شاهد هستیم که این خبرگزاری در حوزه های دیگر هم وارد شده و به خوبی توانسته پوشش دهنده اخبار حوزه های مختلف شهری و استانی باشد و این جای بسی خرسندی است که خبرگزاری شبستان در کنار پرداختن به مباحث دینی و اعتقادی با حوزه های مختلف شهری نیز همکاری دارد و خود را به عنوان بازویی برای سازمانه ای مختلف در پوشش اخبار و رخدادهای آنها معرفی کرده است.

در پایان باید عرض کنم که به شخصه از عملکرد این خبرگزاری راضی بوده و امید دارم با تعامل هر چه بیشتر و رویکردی که این خبرگزاری دنبال می کند شاهد رضایت مندی بیش از پیش مردم در حوزه های مختلف شهری باشیم.

پایان پیام/664

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اهدای کتاب به گرم خانه های شهر تهران / انجام کمک های مومنانه به خانواده های کم بضاعت