سامانه ضدسرمازدگی در پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی تولید شد


سامانه ضدسرمازدگی در پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی تولید شد

ارومیه- ایرنا- رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: شرکت نفیس تدبیر هوشمند مستقر در پارک علم و فناوری این استان توانسته برای نخستین بار در کشور سامانه ضدسرمازدگی را تولید و روانه بازار هدف کند و استان را در زمره تولیدگنندگان جهانی این محصول قرار دهد.

علی‌محمد نیکبخت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شرکت سالانه توانایی تولید یک‌هزار دستگاه ضدسرمازدگی را در مدل‌های ملخی چهار هکتاری و هشت هکتاری و ۱۲ هکتاری، مدل سیارچهار هکتاری، مدل جت فن و مدل جاهک معکوس دارد.

وی ادامه داد: هر دستگاه تولید این محصول بسته به مساحت تحت پوشش خود از ۶۲۰ میلیون ریال تا ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال قیمت دارد.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با اشاره به قیمت مشابه خارجی این محصول گفت: یکی از مدل‌های سامانه ضدسرمازدگی تولید این شرکت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال قیمت دارد در حالی که قیمت مشابه خارجی آن حدود ۱۰ میلیارد ریال است.

نیکبخت با اشاره به میزان اشتغال‌زایی این شرکت، بیان کرد: شرکت "نفیس تدبیر هوشمند" توانسته برای ۲۵ نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی کند.

وی با اشاره به اینکه محصولات تولیدی این محصول در بازارهای پنج استان آذربایجان‌شرقی، سمنان، کرمان، اصفهان و آذربایجان‌غربی عرضه شده، اظهار داشت: ۱۲ استان دیگر که بیشتر در معرض سرمازدگی محصول کشاورزی قرار دارد، برای خرید این محصول تولیدی درخواست داده است.

وی تاکید کرد: کشورهای همسایه نیز خواهان خرید این محصول تولیدی هستند که هنوز زمینه صادرات این محصول فراهم نشده و این امر نیازمند طی مراحل اداری و قانونی است.

شرکت "نفیس تدبیر هوشمند" از سال ۱۳۹۴ محصول خود را تولید می‌کند و در سال ۱۳۹۶ شرکت را تاسیس کرده و در سال ۱۳۹۷ به عنوان صنایع پیشرفته کشور و در سال ۱۳۹۸ به عنوان شرکت دانش‌بنیان شناخته شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

342 زندانی جرایم غیر عمد آذربایجان غربی چشم انتظار کمک خیرین