3.5 تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در شوط معدوم شد


3.5 تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در شوط معدوم شد

ارومیه - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان شوط گفت: سه هزار و 500 کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی و تاریخ مصرف گذشته در این شهرستان کشف و برای جلوگیری از مصرف، معدوم شد.

عطاء الله رضائیه آزادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقلام شامل انواع مواد غذایی از جمله مواد گوشتی، پروتئینی، کیک، بیسکویت و نوشیدنی های مختلف بود.

وی اضافه کرد: این اقلام از ابتدای امسال تاکنون از مراکز عرضه مواد غذایی توسط کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای جمع آوری شده بود که بلافاصله اقدامات لازم برای معدوم سازی آنها انجام شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شوط اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف ما در شبکه بهداشت و درمان، هدیه سلامتی به روزه داران است که این کار در وهله اول با انجام بازدیدهای اصولی و به موقع از اماکن عمومی به ویژه مساجد، حسینیه ها و مراکز تهیه و توزیع و بین راهی قابل دستیابی است.

آزادی گفت: در همین راستا گشت های مشترک بین بخشی به همراه بررسی دقیق و نمونه برداری آب و مواد غذایی در این خصوص به صورت مداوم در حال انجام است.

پلمب یک واحد دندانپزشکی غیرمجاز

وی همچنین از پلمب یک واحد دندانپزشکی غیرمجاز در این شهرستان خبر داد و گفت: این واحد در روستای «تازه‌کند» شناسایی شد که پس از بررسی های صورت گرفته پلمب شد.

آزادی اضافه کرد: در این واحد درمانی غیرمجاز، افرادی بدون صلاحیت و تحصیلات دانشگاهی، اقدام به انجام امور دندانپزشکی مانند کشیدن، پر کردن دندان و دندان سازی برای مراجعان خود می کردند که متصدیان این واحد درمانی غیر مجاز، به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: این مرکز غیرمجاز به دنبال گزارش های مردمی و بازدیدهای مستمر مورد شناسایی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، شوط از شهرهای شمالی آذربایجان غربی است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نان هایی که عمرشان به یک ساعت نمی رسد