استمرار کمک‌های مومنانه مسجدی‌ها در دهه امامت و ولایت/ برگزاری جشن‌های خیابانی غدیر با رعایت پروتکل‌ها


استمرار کمک‌های مومنانه مسجدی‌ها در دهه امامت و ولایت/ برگزاری جشن‌های خیابانی غدیر با رعایت پروتکل‌ها

حجت‌الاسلام نادعلی از توزیع 313 سبد معیشتی در میان خانواده‌های محروم و به همت اهالی مسجد امام حسن عسکری(ع) در دهه امامت و ولایت خبر داد و گفت: جشن‌های خیابانی نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مناسبت عید غدیر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مساجد مردمی‏ ترین پایگاه ارتباط با خدا در جوامع دینی مذهبی هستند و همواره به عنوان مدرسه تزکیه و تعلیم دانش، زمینه ساز رشد و تعالی انسان‏ های خداجو و پناهگاه همیشگی بندگان خدا بوده اند. در این خانه های خدا، مردم فارغ از روزمرگی ها، طعم شیرین ارتباط با خدا را می چشند و مشکلات روزمره شان را آنجا پیگیری می کنند.

به منظور تشریح فعالیت های خیرخواهانه و جهادی مسجد امام حسن عسکری(ع) واقع در بلوار فردوس تهران با حجت الاسلام «مهدی نادعلی»، امام جماعت این مسجد عسکری(ع) گفت و گویی ترتیب دادیم که در ادامه مشروح این گفت و گو را می خوانید:

رویکردها و برنامه های مسجد امام حسن عسکری(ع) در خدمت رسانی به محرومین و نیازمندان در بحران کرونا در چه محورهایی بوده است؟

فعالین مسجد امام حسن عسکری(ع) بلوار فردوس تهران در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر دستگیری از نیازمندان سعی کرده اند، در سه مرحله خدمت رسانی به نیازمندان را در دستور کار قرار دهند. به همت فعالین مسجد در چند نوبت توزیع نان رایگان در مناطق محروم انجام شد و در قالب رزمایش مواسات، بیش از 600 سبد کالا تهیه و در میان نیازمندان توزیع شد.

حدود ۱۰۰ جوان این مسجد بعد از گسترش شیوع ویروس کرونا در تهران در چهار حوزه مشغول به کار و خدمت‌رسانی شده‌اند که در مرحله اول بیش از 100 هزار بطری آبمیوه های طبیعی در بطری های 450 سی سی شامل آبلیمو عسل، آب پرتغال، سیب، آب هویج و انبه تهیه و برای بیماران مبتلا به کرونا و کادر پزشکی بیمارستان‌ها تهیه و ارسال شد.

در زمینه تولید و توزیع ماسک واقلام بهداشتی مسجد امام حسن عسکری(ع) چه اقداماتی انجام داده است؟

توزیع 60 هزار بطری مواد ضدعفونی و اقلام بهداشتی در مناطق محروم تهران، دوخت ماسک و گان و تولید شیلد برای کادر درمانی مرحله دیگر خدمت رسانی ها برای مهار ویروس کرونا است. مرحله دیگر فعالیت ها در زمینه مهار ویروس کرونا، ضدعفونی سطوح عمومی و معابر همچون پمپ بنزین، ایستگاه اتوبوس و مترو، ضدعفونی منازل بوده است. همچنین به 250 بیمار مبتلا به کرونا توسط جوانان در گروههای چهار نفره هر شب خدمت رسانی می شد.

علاوه بر این، کارگاه مرکزی و شبکه خیاطی خانگی دوخت ماسک نیز با هدف تولید بیش از 120 هزار ماسک به همت فعالان این مسجد راه اندازی شد و از این طریق برای عده ای از زنان سرپرست خانوار هم اشتغال ایجاد و به استان های محروم همچون سیستان و بلوچستان هم ماسک توزیع می شد.

کمک رسانی به نیازمندان در مسجد امام حسن عسکری(ع) در دهه ولایت و امامت نیز استمرار خواهد داشت؟

درصدد هستیم که برای دهه ولایت و امامت کمک رسانی به نیازمندان همچنان در دستور کار قرار گیرد و با مشارکت خیرین به 313 نیازمند شناسایی شده، کمک رسانی شده و بسته های ارزاق را میان آنها توزیع کنیم. ضمن اینکه به مناسبت دهه ولایت و امامت بنا داریم، مرحله دیگری از تهیه و تولید آبمیوه و توزیع در بیمارستان ها را انجام دهیم و کارگاه دوخت ماسک را مجددا راه اندازی کنیم.

با توجه به اینکه تقاضای مردم برای مواد ضدعفونی کننده والکل بالا است به همین جهت درحال رایزنی با شرکت ها و کارخانه ها برای خریداری این مواد با قیمت مناسب برای مردم هستیم.

همچنین بنا داریم، برای عید غدیر خم در خیابان پیرامون مسجد جشن خیابانی با رعایت پروتکل های بهداشتی برپا کنیم و همانند اعیاد شعبانیه که جشن کاروان امید و اجرای زنده در خیابان داشتیم، برای عید غدیر نیز چنین برنامه ای اجرا کنیم. علاوه برآن در نظر داریم، مسابقات کتابخوانی و خلاصه نویسی کتاب و نیز مسابقات فرهنگی به صورت مجازی برگزار کنیم.

یکی از پویش هایی که از سوی مساجد در بحران کرونا مورد توجه قرار گرفت، ذبح گوسفند و توزیع گوشت قربانی در میان نیازمندان با عنوان «هر مسجد، یکی قربانی» است، برنامه مسجد امام حسن عسکری(ع) در این زمینه به چه شکلی بوده است؟

پویش «هر مسجد، یکی قربانی» یکی از برنامه های مسجد امام حسن عسکری(ع) در راستای کمک رسانی به نیازمندان بوده است که بر این اساس بالغ بر 25 راس گوسفند ذبح و گوشت گرم در میان نیازمندان توزیع شد. بنا داریم برای عید قربان نیزحدود پنج راس گوسفند قربانی و در میان نیازمندان توزیع کنیم.

امسال در فصل تابستان برنامه های اوقات فراغت مسجد به چه نحوی در حال اجرا است؟

برنامه های اوقات فراغت تابستانی مسجد امام حسن عسکری(ع) در سه مقطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم با شروع فصل تابستان آغاز شد، که این برنامه ها شامل حلقه های معرفتی، کتابخوانی، مباحث اخلاقی، ورزشی و کوهنوردی بود و قریب 50 نفر از دانش آموزان برای برنامه های اوقات فراغت ساماندهی شده بودند، اما از زمانی که اعلام شد که برنامه های مساجد به دلیل تشدید بحران کرونا تعطیل شود، این برنامه ها به صورت موقت متوقف شده و برنامه ها به شکل مجازی دنبال می شود.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !