راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ و پایش اورژانس در لرستان


راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ و پایش اورژانس در لرستان

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی لرستان از راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ و پایش اورژانس استان خبر داد.

دکتر علاءالدین شیخی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هنگام وقوع حوادث گسترده همچون سیل، زلزله و حوادث رانندگی شدید با تعداد مجروحان بالا، اتاق عملیات اورژانس لرستان فعال می‌شود.

وی اضافه کرد: در این اتاق عملیات تیم‌های ارزیاب و واکنش سریع مدیریت شده و در سریع‌ترین زمان به حوادث رسیدگی می‌شود.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی لرستان از راه‌اندازی مرکز MCMC اورژانس استان تا قبل از هفته دولت خبر داد و بیان کرد: این بخش شامل مرکز مانیتورینگ و پایش بوده که از طریق دوربین‌های نظارتی در بیمارستان‌ها به کارشناسان اورژانس این امکان را می‌دهد که به صورت بَرخط بیمارستان‌ها را مشاهده و تعداد تخت‌های خالی اورژانس بیمارستان‌ها رصد شوند.

شیخی عنوان کرد: یکی از مزیت‌های این مرکز این است که با رصد بیمارستان‌ها از تعداد تخت‌های خالی آنان اطلاع پیدا کرده و در زمان وقوع حادثه، فرد حادثه‌دیده زودتر به مرکز درمانی مورد نظر انتقال داده شود.

شیخی در ادامه به اختصاص ۲۰ آمبولانس بنز ۳۱۵ به اورژانس لرستان به ارزش بیش از ۴۰ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: ۱۶ دستگاه از این آمبولانس‌ها کمک دار بوده و به مناطق صعب العبور استان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به وضعیت پایگاه‌های اورژانس استان و با تاکید براینکه شهر خرم آباد به ۵ پایگاه در مناطق پشت بازار، ماسور، قاضی آباد، هزار دستگاه و خیابان انقلاب نیاز دارد، عنوان کرد: امسال سه پایگاه جدید اورژانس در چشمه پریان نورآباد، عدل آباد الشتر و در خرم آباد راه‌اندازی شده است.

شیخی یادآور شد: برای ساخت پایگاه‌های اورژانس در مناطق فوق به کمک خیرین نیازمندیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟