کشف گوشت گراز و قوچ وحشی از منزل شکارچی دیباجی!/جریمه 254 میلیونی شکارچیان


کشف گوشت گراز و قوچ وحشی از منزل شکارچی دیباجی!/جریمه 254 میلیونی شکارچیان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دامغان از دستگیری دو گروه شکارچی متخلف در این شهرستان خبر داد و گفت: از منزل این شکارچیان گوشت حیات‌وحشی مانند قوچ وحشی و گراز کشف شده است.

علی آذرپور 6 مردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی کنترل و پایش محیط‌بانان در مناطق کوهستانی رشم یک نفر شکارچی که اقدام به حمل یک قبضه سلاح شکار تک‌لول می‌کرد پیش از هرگونه شکار دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شهر امیریه شد.

وی از گزارش‌های مردمی در خصوص یک گروه شکارچی غیرمجاز در منطقه سربند و لارکوه دیباج خبر داد که به طور غیرقانونی اقدام به شکار حیات‌وحش و به فروش گوشت آنها می‌کردند و افزود: مأمورین محیط‌زیست دامغان چندین مرحله فعالیت این افراد را زیر نظر گرفتند ولی موفق به دستگیری این شکارچیان در شکارگاه نشدند .

وی ادامه داد: مامورین سرانجام با تحقیق و جستجو، مخفیگاه این افراد را در شهر دیباج شناسایی و با هماهنگی دستگاه قضایی شهر دامغان از مخفیگاه این شکارچیان با همکاری عوامل انتظامی ناجا ، بازرسی کرده و موفق به کشف و ضبط یک قبضه سلاح جنگی کالیبر 308، مقداری از لاشه گراز وحشی، یک دست کله و پاچه و مقداری گوشت شکار قوچ وحشی و سه دستگاه دوربین شکاری و یک کوله پشتی می‌شوند.

آذرپور گفت: این افراد به جرم حمل و نگهداری سلاح و مهمات به استناد بند الف مواد 5 و 6 قانون مجازات قاچاق اسلحه، مهمات، دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز به ترتیب به حبس از 6 ماه تا دو سال و حبس از 91 روز تا 6 ماه یا جزای نقدی از 10 میلیون تا 20 میلیون ریال محکوم خواهند شد .

وی از جریمه بیش از 254 میلیونی شکارچیان خبر داد و خاطرنشان کرد: این شکارچیان به استناد بند الف مواد 11 و 12 قانون شکار و صید به مراجع قضایی شهرستان معرفی و به جرم شکار غیرمجاز دو رأس قوچ و یک گرازوحشی جمعا 254 میلیون و 500 هزار ریال جریمه نقدی شدند.

وی با اشاره به میزان جریمه نقدی بابت شکار هر کدام از حیات‌وحش کشف شده گفت: بر اساس آخرین مصوبه شورایعالی محیط زیست، در این‌گونه پرونده‌ها بهای جانوران وحشی به عنوان مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست محسوب و شکارچیان جریمه نقدی می‌شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دامغان ادامه داد: جریمه قابل پرداخت بابت شکار غیرمجاز هر رأس قوچ وحشی معادل ۲۵۰ میلیون ریال و این رقم برای شکار هر ‌رأس گراز وحشی نیز چهار میلیون و 500 هزار ریال تعیین شده است.

وی با اشاره به سواستفاده برخی از این شکارچیان از مردم طبیعت دوست شهرستان خواست به هیچ عنوان به افرادی که مبادرت به شکار حیات وحش کرده و گوشت آنها را می‌فروشند، اعتماد نکنند، چرا که برخی از آنها گراز وحشی و حیوانات حرام گوشت را شکار و به‌جای گوشت حیوانات حلال گوشت می‌فروشند.

آذرپور با بیان اینکه شکار و صید، خرید و فروش گوشت حیوانات وحشی حلال گوشت همچون کل و بز، قوچ و میش و ... علاوه بر جرم بودن، باعث از بین رفتن این گونه‌ها در طبیعت می شود از شهروندان خواست: در صورت آگاهی از فعالیت متخلفین موضوع را تلفنی به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دامغان اطلاع رسانی کنند.

وی یادآوری کرد: یگان حفاظت محیط زیست دامغان در تیرماه امسال با همکاری مراجع قضایی و انتظامی شهرستان دو نفر از افرادی که در سطح شهرستان دامغان اقدام به شکار و فروش گوشت حیوانات وحشی می‌کردند، شناسایی و آنها را در فرصتی مناسب و به همراه ادوات شکار و صید دستگیر کرد.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ببینید | شوخی بامزه کاربران فضای مجازی با اظهارنظر احمدی‌نژاد برای شرکت در انتخابات ریا...