154 هزار و 721 بیمار در پلی کلینیک شهید بیاری شاهرود معاینه شدند


154 هزار و 721 بیمار در پلی کلینیک شهید بیاری شاهرود معاینه شدند

شاهرود – ایرنا – رئیس پلی کلینیک تخصصی شهید بیاری تامین اجتماعی شاهرود با بیان این که 6 ماهه نخست امسال میانگین روزانه 845 تن در این مرکز درمانی معاینه شدند، افزود: مجموع بیماران معاینه شده در در این مدت 154 هزار و 721 بیماربودند.

در شهرستان شاهرود ۵۹ هزار و ۷۰۰ بیمه شده اصلی وجود داشته و ۱۱۰ هزار دفترچه بیمه صادر شده است.

تامین اجتماعی در شهرستان شاهرود دارای ۲ درمانگاه است .

محمد هادی عرب احمدی پنجشنبه با حضور در ایرنا شاهرود افزود: ۱۳۲ هزار ۹۹۷ معاینه پزشک عمومی، ۶ هزار ۵۶۸ معاینه پزشک متخصص داخلی، هشت هزار و ۹۱۰ معاینه متخصص اطفال، ۶هزار ۲۴۶ معاینه زنان و مامایی در نیمه نخست سال جاری در این مرکز انجام شد.
وی با بیان اینکه در روزهای تعطیل و عادی پزشک عمومی ، تزریقات و داروخانه به طور شبانه روزی خدمات می دهند ، تصریح کرد: پنج هزار و ۳۹۵ خدمت دندانپزشکی از جمله ۲هزار ۲۶۸ معاینه و یک هزار ۲۹۲ ترمیم و پرکردن، ۳۰۷ جرمگیری ، یکهزارو۳۱۴ کشیدن دندان و ۲۱۴ جراحی در این مدت توسط سه دندانپزشک این مجموعه انجام شده است.
عرب احمدی از معاینه افزون بر۲۳۰ هزار بیمار در سال گذشته توسط پزشکان عمومی این پلی کلینیک خبر داد و اظهار داشت: در ۶ ماهه امسال خدمات تزریقات و پانسمان۲۵ هزار و ۱۹۱ مورد ، بخیه ۱۰۸ مورد، نوار قلب ۲هزار ۸۷۹ مورد، مراجعه هفت هزار ۸۹۹ تن به آزمایشگاه ، مراجعه ۲ هزار ۹۵۶ تن به رادیولوژی، مراجعه ۵۳ تن به آندوسکوپی،۳۹۱ تن شنوایی سنجی و ۳۹ تن تست ریه از این واحد درمانی خدمات گرفته اند.

رئیس پلی کلینیک تخصصی شهید بیاری تامین اجتماعی شاهرود با اشاره به اینکه در ۶ ماهه دوم به طور معمول ۲۰ درصد به بیماران اضافه می شود ، افزود: درچارت سازمانی این درمانگاه ۱۲ پزشک عمومی غیر از مسئول درمانگاه ، سه متخصص داخلی ، اطفال و پاتولوژی که در مجموع ۱۵ پزشک تعریف شده است.

وی تاکید کرد: براساس دستورالعمل ها، موظفی معاینه هرپزشک ۱۰ بیمار در ساعت بوده که پزشکان این مرکز بیش از این تعداد را معاینه می کنند و بابت اضافه بر۱۲ بیمار دستمزدی از طرف سازمان به پزشک پرداخت نمی شود.
عرب احمدی با بیان اینکه در نیمه دوم سال مجوز ویزیت از ساعتی ۱۰ بیمار به ۱۵ تن افزایش می یابد، تصریح کرد: پزشک عمومی این مرکز در یک شیفت ۶ و نیم ساعته ، تعداد ۹۷ بیمار را ویزیت می کند.
به گفته وی در برخی مواقع با توجه به مراجعه بیش از حد در یک شیفت پزشک مجبور به ویزیت ۱۲۰ بیمار شده و این امر موجب بوجود آمدن مشکلاتی برای پزشکان می شود.
وی با بیان اینکه بیمار انتظار دارد که پزشک به حرف هایش گوش داده ، معاینه و فشارخونش را هم بگیرد ، گفت: در شیفت های صبح پنج پزشک و در بعضی از روزها ۶ پزشک و در شیفت بعدازظهر سه تا چهار پزشک عمومی بیماران را معاینه می کنند.
عرب احمدی با اشاره به اینکه مسئول درمانگاه هم روزانه علاوه برکار مدیریت ۴۲ بیمار را معاینه می کند، ادامه داد: متخصص اطفال در نیمه دوم سال هر روز به طور میانگین ۸۴ بیمار را معاینه می کند که این امر فشار زیادی از لحاظ روحی و جسمی بر همکاران وارد می کند.
رئیس پلی کلینیک تخصصی شهید بیاری تامین اجتماعی شاهرود ، با اشاره به اینکه در نیمه دوم سال ۲۰ درصد به بیماران اضافه می شود، افزود: با توجه به دستورالعمل نیمه دوم سال که پزشکان مجوز معاینه ۱۵ بیمار را دارند از همکارن تقاضا می شود تا ۲۰ بیماررا ویزیت کنند تا انتظار بیمار طولانی نشود.

وی با بیان اینکه خدمات ارایه شده به بیمه شدگان تامین اجتماعی ۲نوع مستقیم وغیرمستقیم است، ابرازداشت: خدمات درمان مستقیم مانند ارائه خدمت در مراکز ملکی و درمانگاه های تامین اجتماعی است که این خدمات برای بیمه شده اجباری رایگان است.
عرب احمدی با بیان اینکه برای خدمت به بیمه شده اختیاری و مشاغل آزاد درصدی فرانشیز در نظرگرفته شده است ، یادآورشد: درمان غیر مستقیم شامل ارائه خدمات درمانی توسط مراکز طرف قرار داد مانند مطب های شخصی و بیمارستانهاست.
وی با اشاره به اینکه برای خدمات دهی به بیماران محدودیت هایی وجو دارد ، تاکید کرد: سازمان تا آن جایی که بتواند خدمات مستقیم ارائه می دهد اما عده ای از این خدمات استفاده و عده ای هم نمی توانند استفاده کنند و فرد بیمه شده با مراجعه به مطب و بیمارستان های طرف قرار داد با تامین اجتماعی مراجعه کرده و در این واحد ها بخشی از وجه ویزیت را از بیمار گرفته و بقیه وجه را سازمان تامین اجتماعی به آن مرکز درمانی پرداخت می کند.

عرب احمدی افزود: در سال گذشته ۷۰ قلم دارو از لیست بیمه تامین اجتماعی خارج شد که این اقلام دارو را قبلا با پرداخت ۳۰ درصدی بیمه شده و مابقی توسط بیمه تامین اجتماعی خریداری می شد.
وی ادامه داد: اکنون ۷۰ قلم دارو ازقبیل قرص سرماخوردگی، مفنامیک اسید، شربت معده، استامینوفن و دیگر داروها از پوشش بیمه خارج شده اما در مراکز درمانی مستقیم هنوز به طور رایگان عرضه می شود.
رئیس پلی کلینیک تخصصی شهید بیاری تامین اجتماعی شاهرود، علت ازدیاد مراجعه کنندگان به این مرکز را این گونه اعلام کرد: خارج شدن این داروها از پوشش بیمه موجب شد تعدادی هم که به مطب ها ، درمانگا ه ها و بیمارستانها برای درمان مراجعه می کردند به درمانگاه تامین اجتماعی رجوع کرده و به علت رایگان بودن دارو در این مرکز به سمت دریافت خدمات مستقیم روی آوردند.
۱۰۲۳/۶۱۶۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)