تاثیر گذر زمان بر افت عملکرد مغز را با حفظ سلامت کاهش دهیم


تاثیر گذر زمان بر افت عملکرد مغز را با حفظ سلامت کاهش دهیم

ابعاد شناختی مغز با گذر زمان با نقص مواجه می‌شود بنابراین برای دوری یا دیر رخ دادن این اتفاق باید به حفظ سلامت شناختی توجه کرد.

تاثیر گذر زمان بر افت عملکرد مغز را با حفظ سلامت کاهش دهیمبه گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حفظ سلامت مغز تلاشی برای پیشگیری از افت عملکرد‌های شناختی در میان افراد است. در حال حاضر سلامت جسم در جامعه بیشتر مورد توجه است. در حالی که توجه به سلامت شناختی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

باید اقداماتی مانند افزایش سطح آگاهی و اطلاعات در میان افراد نسبت به حفظ سلامت شناختی انجام شود تا بتوان دوران سالمندی بهتری را سپری کرد.

لازم است آگاهی افراد افزایش یابد. ترجمه کتاب‌های گوناگون در این زمینه می‌تواند یکی از راهکار‌ها باشد. البته در این حوزه می‌توان به موارد دیگری مانند تولید بازی‌های شناختی و تهیه فیلم‌های آموزشی نیز اشاره کرد.

در ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کارگروهی راه اندازی شده است که این موضوعات را بررسی می‌کند. در این زمینه می‌توان به برگزاری چالش سرمایه شناختی و طراحی بازی اشاره کرد که با حمایت ستاد برگزار شد و استارتاپ‌ها برای تولید بازی‌های شناختی حمایت شدند.

بیشتر بخوانید

سامانه‌های حمل‌و‌نقل هوشمند با استاندارد‌های ملی همراه می‌شود

با این اقدامات قدرت یادگیری و به کارگیری عملکرد‌های شناختی افزایش می‌یابد. در این صورت بدون استفاده از دارو‌ها بر مبنای دانش و علم افراد زندگی بهتری را با افزایش سن تجربه می‌کنند.

با توجه به اهمیت این موضوع ستاد اقدام دیگری را علاوه بر حمایت از رویداد‌های در این حوزه انجام داده است و آن انتشار فراخوان حمایت از طرح‌های پژوهشی در حوزه ارتقاء و توانبخشی شناختی است. البته چالشی نیز برای توسعه محصولات و خدمات شناختی سالمندان برگزار می‌شود. پیشگیری و کاهش عملکرد‌های شناختی با استفاده از مداخلات و خدمات شناختی از اهداف این برنامه‌ها است.

انتهای پیام/


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

گوگل اینترنت ماهواره‌ای را به گوشی‌های اندرویدی می‌رساند