مجوز انجام تشریفات صادرات فرآورده های نفتی در گمرک کهگیلویه و بویراحمد صادر شد


مجوز انجام تشریفات صادرات فرآورده های نفتی در گمرک کهگیلویه و بویراحمد صادر شد

یاسوج- ایرنا- مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد گفت: به منظور تسهیل در امور صادرات شرکت‌های تولیدی مستقر در این استان مجوز انجام تشریفات صادرات فرآورده های نفتی صادر شده است.

بهنام احمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مهم با پیگیری‌های متعدد مسولان استانی و گمرک استان از طریق دفتر صادرات گمرک جمهوری اسلامی ایران و موافقت معاون فنی و امورگمرکی ،گمرک ایران صورت گرفته است.

وی افزود: صدور مجوز انجام تشریفات صادرات فرآورده های نفتی از تاریخ یکم مرداد ماه برای واحدهای تولیدی فرآورده های نفتی مستقر در استان مطابق با پروانه بهره برداری معتبر به گمرک استان انجام گرفت.

مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد از واحدهای تولیدی مذکور در این استان خواست برای انجام تشریفات صادرات خود به گمرک استان مراجعه کنند.

احمدی ابراز داشت: گمرک کهگیلویه و بویراحمد آمادگی شبانه روزی برای انجام تشریفات صادرات شرکت های تولیدی استان دارد.

میزان صادرات کالا از این استان در ۴ ماه سال جاری ۸۰۵ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۱۱۶ درصد رشد داشته است.

میزان صادرات کالا از طریق گمرک این استان امسال ۴۷۷ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی حدود ۶۴ درصد رشد داشته است.

پودر و عصاره شیرین بیان، محصولات آرایشی و بهداشتی، زعفران، محصولات صادراتی مزایده ای متعلق به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان از طریق گمرک استان به کشورهای مختلف صادر شده است.

این میزان کالا به کشورهای هدف صادراتی از جمله آلمان، عراق، فرانسه، آفریقای جنوبی و سوئیس صادرات شده است.

با توجه به تحریم های بی رحمانه آمریکا، همچنان شیب نمودار صادرات در کهگیلویه و بویراحمد به سمت افزایش است و این مهم نوید بخش اشتغال زایی و تحقق جهش تولید خواهد بود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


تست شخصیت شناسی/ در این تصویر چه می بینید؟