6 جسد پناهجویان غرق‌شده‌ افغان در ترکیه امروز به کابل منتقل می‌شود


6 جسد پناهجویان غرق‌شده‌ افغان در ترکیه امروز به کابل منتقل می‌شود

وزارت خارجه افغانستان تعداد شهروندان افغان که در حادثه‌ غرق‌شدن کشتی حامل پناهجویان در دریاچه‌ی «وان» ترکیه جان باخته‌اند، به ۳۴ نفر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، وزارت خارجه افغانستان تعداد شهروندان افغان که در حادثه‌ غرق‌شدن کشتی حامل پناهجویان در دریاچه‌ی «وان» ترکیه جان باخته‌اند، به ۳۴ نفر افزایش یافته است.

«گران هیواد» سخن‌گوی وزارت خارجه امروز (چهارشنبه، ۸ اسد) در یک نشست خبریگفت که تاکنون اجساد ۶۱ سرنشین این کشتی حامل پناهجویان از آب بیرون کشیده شده‌ است.

هیواد همچنان تاکید کرد: از مجموع ۳۴ پناهجوی افغان، اجساد پنج نفر در هماهنگی با خانواده‌های آنان در ترکیه به خاک سپرده شده و اجساد ۱۷ نفر دیگر توسط شرکت‌های هوایی «کام‌ایر» و «آریانا» به کابل منتقل و به خانواده‌های‌شان تحویل شده است.

هیواد افزود که اجساد شش شهروند غرق‌شده‌ دیگر افغان که قبلا در شهر «وان» ترکیه به‌صورت موقت دفن شده بودند، براساس درخواست خوانواده‌هایشان نبش قبر شده و قرار است امروز به کابل منتقل شود.

به گفته وی، شش جسد دیگر که در سردخانه‌ها در شهر استانبول ترکیه هستند، قرار است فردا به کابل منتقل شوند.

سخن‌گوی وزارت خارجه گفت از زمان وقوع حادثه‌ غرق‌شدن کشتی حامل پناهجویان در دریاچه‌ی «وان» ترکیه، تلاش‌های این وزارت و سفارت افغانستان در آنکارا برای شناسایی، انتقال و رسیدگی به اجساد شهروندان افغان آغاز شده و تا کنون ادامه دارد.

از حادثه‌ غرق‌شدن کشتی حامل پناهجویان در دریاچه‌ی «وان» ترکیه بیش از یک ماه گذشته است. در ابتدا گزارش شده بود که این کشتی حدود ۸۰ سرنشین داشته است. با گذشت بیش از یک ماه اما، تاکنون اجساد تمامی قربانیان از آب بیرون کشیده نشده است.

سخن‌گوی وزارت خارجه امروز یک‌بار دیگر از شهروندان کشور خواست که با توجه به پیامدهای ناگوار مهاجرت‌های غیرقانونی، از رفتن به چنگال قاچاقچیان و همچنان از سفرهای غیرقانونی خودداری کنند.

/انتهای پیام/

6 جسد پناهجویان غرق‌شده‌ افغان در ترکیه امروز به کابل منتقل می‌شود
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.



تصاویری متفاوت از زنان افغان (عکس)