رویدادهای خبری هفته نخست مرداد در گلستان


رویدادهای خبری هفته نخست مرداد در گلستان

گرگان ـ ایرنا ـ اختصاص ٢0میلیارد ریال اعتبار برای تعریض جاده خوش ییلاق، کشف ارز قاچاق در فرودگاه گرگان، تاکید استاندار بر لایروبی کانال‌های آب‌رسان خلیج گرگان و تاکید مدیرکل اطلاعات بر حمایت از واحدهای دانش‌بنیان از جمله رویدادهای خبری هفته نخست مردادماه گلستان است.

استاندار گلستان با اشاره به استمرار پسروی آب خلیج گرگان و ضرورت شتاب‌بخشی به عملیات اجرایی احیای این پهنه آبی شرق دریای خزر گفت: بر اساس طرح مطالعات اقیانوس‌شناسی ایران، مهمترین راهکار نجات خلیج گرگان لایروبی کانال‌های خوزینی و چپاقلی است.

هادی حق شناس در بازدید از خلیج گرگان اظهار داشت: لایروبی رودخانه های منتهی به خلیج گرگان و تامین حق‌آبه های رودخانه های منتهی به این خلیج از دیگر راهکارهای اجرایی برای نجات این پهنه آبی است.

**

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان از پیش‌بینی مبلغ ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای تملک اراضی حاشیه جاده خوش ییلاق برای تعریض این محور بین‌المللی در حوزه راه‌های ارتباطی آزادشهر خبر داد و گفت: با این مبلغ ۱۰ کیلومتر از این جاده پرتردد بازگشایی می‌شود.

میرمحمد غراوی افزود: یکی از مشکلات اصلی این شهرستان، بازسازی و تعریض محور خوش ییلاق است که به سبب مشترک بودن ردیف بودجه این جاده بین استان های گلستان و سمنان و کمبود منابع اعتباری، عملیات اجرایی طرح به کندی پیش می‌رود.

**

دادستان عمومی و انقلاب بندرگز در غرب گلستان از پلمب یک انبار لوازم خانگی در این شهرستان به ارزش بیش از پنج میلیارد ریال خبر داد و گفت: از این انبار ۱۹۶ قلم انواع لوازم خانگی قاچاق کشف شد.

محمد طالبی‌چاری اظهار داشت: ماشین لباسشویی، یخچال، اسپیلت و جارو برقی از جمله لوازم خانگی کشف شده در این انبار بود.

**

مدیرکل اطلاعات گلستان با یادآوری تحریم‌ علیه ایران و شرایط اقتصادی کشور گفت: محصولات خام این استان باید در همین منطقه و بر اساس دانش و فناوری روز به دست آمده از شرکت‌های دانش‌بنیان فرآوری و صادر شود.

جلالی در دومین جلسه "گروه اقدام و مقابله با تحریم گلستان" در مرکز سرمایه‌گذاری این استان اظهار داشت: این کار زمینه هرچه فعال‌تر شدن شرکت‌های دانش بنیان در پارک علم و فن آوری گلستان را هم فراهم می‌کند.

**

رییس کمیسیون عمران و بازآفرینی بافت فرسوده شورای شهر گرگان با اشاره به روند فعلی پارک و تردد خودروها در بافت تاریخی این شهر گفت که با هدف بازیابی و تحقق جایگاه فاخر محلات تاریخی شهر، پارکینگ‌های این مناطق افزایش می‌یابد.

**

فرمانده انتظامی گنبدکاووس گفت: ماموران انتظامی این شهرستان موفق به کشف ۲۷ تن و ۴۵۰ کیلوگرم کود شیمیایی و ۲ هزار و ۵۰۰ لیتر سموم کشاورزی قاچاق به ارزش ۶ میلیارد ریال شدند.

**

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت که ایجاد شهرک های مجتمع مسکونی در این استان شمالی با انتخاب مشاور و با هدف جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز وویلاسازی و تخریب جنگل در دست پیگیری و مطالعه است.

**

سرپرست اداره کل تعزیرات گلستان گفت: پلیس فرودگاه گرگان در بازرسی از یک مسافر ۲۴ هزار و ۴۰۰ دلار آمریکا و یک هزار یورو ارز قاچاق کشف و فرد مورد نظر را دستگیر کرد.

**

با گذشت حدود یک دهه از استقرار پلیس راه در گنبدکاووس، پرسنل این یگان نظامی - خدماتی که قرار بود تا احداث ساختمان اداری اصلی، به صورت موقت در کانکس به انجام وظایف بپردازند هنوز صاحب سرپناه استاندارد نشده‌اند.

**
سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی گلستان از محکومیت و پرداخت جریمه میلیاردی یک شرکت داروسازی در این استان شمالی خبر داد.

**

رییس اداره پست گنبدکاووس گفت: فروشگاه‌های فعال در فضای مجازی این شهرستان، شرایط کرونا را به یک فرصت تبدیل کرده و عرضه مرسولات خود را از ۵۰ تا ۷۰ بسته به ۸۰۰ بسته در روز رساندند.

**

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی گلستان با اشاره به صدور ۴۹ فقره اخطاریه برای سازندگان سازه های غیرمجاز در اراضی زراعی استان گفت که از ابتدای امسال تاکنون ۱۴ بنای غیرقانونی تخریب شد.

**

رییس بیمارستان پیامبر اعظم (ص) گنبدکاووس گفت:‌ مهدی چوپانی نیکوکار جوان ساکن این شهرستان مبلغ ۵۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات مورد نیاز این مرکز درمانی برای خدمت‌رسانی بهتر به بیماران کرونایی اهدا کرد.

دکتر فرید عابدی اظهار داشت: دستگاه برانک‌اسکوپ و پمپ‌های سرم بخش‌های آی سی یو و سی سی یو و بیست دستگاه غربالگری سرطان از جمله تجهیزات مهم مورد نیاز بیمارستان پیامبر اعظم(ص) به عنوان بیمارستان پایلوت پذیرش بیماران کرونایی در شرق گلستان است که توسط این نیکوکار خریداری و تحویل شد.

**

استاندار گلستان در دیدار با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های این استان گفت: رسانه‌ها و خبرنگاران، توانمندی‌های بالقوه استان را شناسایی و با معرفی آن‌ها، امکان بهره‌برداری صحیح از این ظرفیت‌ها و حرکت سریع‌تر به سمت توسعه پایدار را فراهم کنند.

هادی حق‌شناس اظهار داشت: رسانه ها باید مزیت‌های نسبی استان را برجسته کرده و عامل موثری در جهت رشد و پیشرفت استان باشند.

**

مدیرعامل باشگاه فرهنگی - ورزشی شهرداری گنبدکاووس گفت: این باشگاه برای شرکت در فصل جدید لیگ برتر والیبال علاوه بر کادر فنی ، با ۱۸ بازیکن قرارداد بسته که ۱۷ نفر آنان بومی هستند.

جمال الدین واحدی اظهار داشت: تیم شهرداری گنبدکاووس قرارداد عظیم جزیده سرمربی فصل قبل را تمدید کرده و با همکاری پنج کمک مربی جوان و بومی به کسب موفقیت و کسب عنوان شایسته در مسابقات پیش‌رو امیدوار است.

**

سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان از ذخیره‌سازی ۴۵۰ نمونه خون بند ناف در این استان خبر داد و گفت: با توجه به فرهنگ‌سازی و آگاهی خانواده‌ها از نتایج خوب ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف در درمان بیماری‌ها، استقبال از آن در گلستان روبه افزایش است.

**

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت که این استان حادثه‌خیز برای پیشگیری از وقوع حوادث قهری و خسارت‌های ناشی از آن دارای شناسنامه مدیریت روستاهای در معرض خطر شد.

**

مسوول واحد اورژانس اجتماعی بهزیستی گنبدکاووس، خشونت علیه زنان را دارای بیشترین فراوانی در آسیب‌های اجتماعی این شهرستان در سه ماهه نخست امسال دانست و گفت: این زنان به طور مستمر از خدمات اورژانس اجتماعی استفاده می‌کنند.

**

مدیرکل ثبت احوال گلستان گفت که ثبت واقعه ازدواج در شهرستان‌های مراوه تپه، گمیشان و مینودشت با وجود شیوع کرونا در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۲۵.۶، ۱۵.۲ و ۱۴.۷ درصد افزایش یافت.

ابوبکر دولو افزود: در این مدت، سه هزار و ۶۸۳ واقعه ازدواج در ۱۴ شهرستان استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷.۳ درصد کاهش نشان می دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا