80 درصد مطالبه گندم‌کاران استان سمنان پرداخت شد


80 درصد مطالبه گندم‌کاران استان سمنان پرداخت شد

سمنان- ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: 80 درصد از مطالبه گندم‌کاران استان معادل یکهزار و 500 میلیارد ریال پرداخت شد.

محمد باقر منوچهری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: بیش از ۷۴ هزار و ۵۰۰ هزار تن گندم تا کنون از سوی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان از گندم‌کاران خریداری شد.

وی ادامه داد: ارزش گندم های خریداری شده در استان سمنان یکهزار و ۸۷۵ میلیارد ریال برآورد می شود که تاکنون به طور متوسط حدود ۸۰ درصد از مطالبه گندمکاران استان نیز پرداخت شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان خاطرنشان کرد: مطالبه گندم‌کارانی که تا روز بیست و دوم تیر ماه محصولشان را برای خرید تضمینی تحویل دادند پرداخت شد و بخشی دیگر از مطالبه گندمکاران تا هفته آینده پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: خرید گندم در کالپوش میامی و مناطق شمالی استان سمنان همچنان ادامه دارد و بخش زیادی از گندم کشت شده در استان سمنان برداشت و به صورت تضمینی خریداری شده و پایان برداشت نزدیک است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان اظهار داشت: استان سمنان در زمینه جمع‌آوری و ذخیره گندم خرید تضمینی به اندازه کافی انبار ذخیره دارد و اکنون ظرفیت ذخیره گندم استان سمنان ۲۸۰ هزار تن در بخش دولتی و خصوصی است.

استان سمنان سهم ۲ درصدی از تولید غلات کشور دارد.
نزدیک به ۲۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان زیر کشت گندم است که از این وسعت کشت گندم ۲۱ هزار و ۴۴۰ هکتار کشت آبی و یک هزار و ۷۵ هکتار دیم است.
پیش از این اعلام شد امسال خرید تضمینی گندم در استان سمنان به نرخ ۲۵ هزار ریال انجام می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شاد | عکس های خوشحال کننده و شاد کننده برای پروفایل