طلای سیاه 0.9 درصد گران شد


طلای سیاه 0.9 درصد گران شد

قیمت هر بشکه نفت برنت با 37 سنت یعنی 0.9 درصد افزایش به 43 دلار و 31 سنت رسید.

طلای سیاه 0.9 درصد گران شد

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، انتشار آمارهای به شدت منفی از اقتصاد آمریکا و اعلام کاهش بی سابقه تولید نفت این کشور در ماه می سبب شد تا قیمت نفت روز جمعه شاهد افزایش باشد و رشد قیمت ماهانه جدیدی را تجربه کند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با 37 سنت یعنی 0.9 درصد افزایش به 43 دلار و 31 سنت رسید.

نفت برنت شاهد ثبت چهارمین رشد ماهانه متوالی در ماه جولای بود. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم که روز پنجشنبه 3.3 درصد افت کرده بود، در پایان معاملات روز جمعه با 35 سنت یعنی 0.9 درصد افزایش به 40 دلار و 27 سنت رسید. نفت خام آمریکا در پایان ماه جولای سومین رشد ماهانه متوالی را به ثبت رساند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش ماهانه خود اعلام کرده که میزان تولید نفت خام این کشور در ماه می بیشترین افت خود را داشته و با 2 میلیون بشکه کاهش به رقم 10 میلیون بشکه در روز رسیده است.

پس از آنکه روز پنجشنبه اعلام شد که تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه دوم سال 2020 شاهد رشد منفی 32.9 درصدی بوده که شدیدترین افت از زمان ثبت آمارهای رشد در سال 1947 به شمار می رود، روند کاهشی ارزش دلار در روز جمعه ادامه یافت و ارز ملی آمریکا در مسیر ثبت بزرگترین افت ماهانه طی یک دهه گذشته قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی