هیچ مانعی برای تأمین ضروریات ایثارگران در استان یزد وجود ندارد


هیچ مانعی برای تأمین ضروریات ایثارگران در استان یزد وجود ندارد

استاندار یزد با اشاره به ضرورت تقویت تشکل‌های ایثارگری در سطح استان و کشور گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، هیچ مانعی برای تأمین ضروریات ایثارگران در استان یزد وجود ندارد.

«محمدعلی طالبی» پیش از ظهر امروز یازدهم مردادماه، در جلسه امضای تفاهم نامه تأمین زمین و ساخت ۳۷۰۰ واحد مسکن و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، نمایندگان استان یزد در مجلس و جمعی از مدیران کل برگزار شد، اظهار کرد: توجه به تأمین مسکن و اشتغال دو رویکرد جدی و حائز اهمیت بنیاد شهید در سطح ملی است.

وی با بیان این‌که امروز در استان یزد حد اعلای تعامل و همکاری دستگاه‌های مختلف در حوزه‌های گوناگون را شاهد هستیم، افزود: تمام مدیران استان توجه به جامعه ایثارگری را اولویت اجرایی خود می دانند.

استاندار یزد حضور نمایندگان استان در فراکسیون ایثارگران مجلس را فرصت و ظرفیت بالایی برای پیگیری امور ایثارگران دانست و گفت: یزد باورهای ارزشی بالایی در حوزه ایثارگری دارد و هیچ مانعی برای تأمین ضروریات ایثارگران در این استان وجود ندارد.

طالبی تأمین زیرساخت‌های مسکن برای ایثارگران را نماد بارز وجود ظرفیت‌های ارائه خدمت به جامعه هدف در استان یزد عنوان و تصریح کرد: برای تأمین مشاغل غیردولتی ویژه جامعه ایثارگری در استان یزد، اقدامات خوبی انجام و در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار گرفته است.

این مسئول حمایت از تشکل‌های جامعه ایثارگری را ضروری دانست و بیان کرد: این تشکل ها نقش مهمی در تقویت روابط جامعه ایثارگری با دستگاه های اجرایی و نظارتی ایفا می کنند.

اختصاص ماهانه ۱۵ وکیل رایگان ویژه جامعه ایثارگری در یزد

حجت السلام و المسلمین«عباس زارع» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد هم در این جلسه با بیان این‌که سه هزار و ۶۸۳ شهید و ۷۵۱ آزاده تحت پوشش این اداره کل هستند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری به واسطه کسب رتبه نخست کنکور سراسری در بازه زمانی یک ربع قرن، یزد را دارالعلم دانست و سهم جامعه ایثارگری از این افتخار ۲ هزار و ۲۱۰ دانشجو است که از این تعداد ۵۵۰ نفر در مقاطع پزشکی و پی‌اچ‌دی مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: جامعه ایثارگری در زمان شیوع کرونا همسو با شهدا به میدان آمدند و با راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک و گان پزشکی مدیریت استان را در تأمین این مهم یاری کردند.

مدیرکل بنیاد شهید یزد در ادامه با بیان این‌که بیش از ۷۰ هزار ماسک و ۵۰۰ هزار دستکش در قالب ۷ هزار بسته بهداشتی بین جامعه ایثارگری توزیع شده است، گفت: با توجه به این‌که به دلیل شیوع کرونا، امکان دیدار چهره به چهره و ملاقات حضوری با خانواده شهدا وجود ندارد، از خردادماه امسال طرح تماس تلفنی در دستور کار قرار گرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اختصاص ماهانه ۱۵ وکیل رایگان ویژه جامعه ایثارگری، از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگری استان یزد است.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته و متن تولدت مبارک پسرم | عکس پروفایل تبریک تولد پسرم از طرف مادر و پدر