بدن در رطوبت بیشتر، عملکرد دفاعی بهتری در مقابله با کرونا دارد


بدن در رطوبت بیشتر، عملکرد دفاعی بهتری در مقابله با کرونا دارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بدن در رطوبت بیشتر، عملکرد دفاعی بهتری در مقابله با کرونا دارد و اگر دستگاه رطوبت ساز دارید، از آن استفاده کنید.

دکتر افشین دلشاد در گفت و گو با ایسنا، درخصوص مراقبت از بیماران مبتلا به کووید 19 اظهار کرد: فرد آلوده باید در یک اتاق جدا مراقبت شود و درب اتاق نیز بسته باشد همچنین یک جفت کفش و لباس در درگاه اتاقی که بیمار در آن قرار دارد، نگه داری شود تا هنگامی که وارد می شوید، آن ها را بر تن کنید و هنگام ترک اتاق آنها را از تن دربیاورید.

وی با بیان اینکه پنجره های منزل باید باز گذاشته شوند، گفت: هنگامی که سرفه، عطسه و یا حتی فقط به طور عادی نفس می کشید ذراتی تولید می کنید که می توانند چند ساعت در هوا بمانند و مطالعات علمی نشان داده که میزان تهویه بالاتر یعنی هوای تازه تر می تواند در کاهش خطر ویروس های موجود در هوا مؤثر باشد.

دلشاد عنوان کرد: بدن در رطوبت بیشتر، عملکرد دفاعی بهتری در مقابله با کرونا دارد و اگر دستگاه رطوبت ساز دارید، از آن استفاده کنید و رطوبت ساز را در اتاق فرد بیمار با رطوبت نسبی بین ۴۰ تا ۶۰ درصد قرار دهید.

وی با تاکید بر اینکه سطوح همواره باید تمیز و ضد عفونی شود، گفت: شواهد نشان می دهد سطوح آلوده نقش مهمی در انتقال ویروس دارند و هر شیء در صورت آلوده شدن می تواند به عنوان منبع انتقال باشد.

دلشاد ادامه داد: خوشبختانه با استفاده از رایج ترین اسپری های ضد عفونی کننده، ویروس کرونا به راحتی کشته می‌شود بنابراین چند بار در روز سطوح را تمیز کنید و سطحی که بیشتر لمس می‌شود مانند دستگیره ها، میزهای رومیزی، صفحه کلید و سوئیچ ها را مرتباً تمیز کنید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا