ثبت بیش از 45 هزار مورد جدید ابتلا به کرونا در برزیل


ثبت بیش از 45 هزار مورد جدید ابتلا به کرونا در برزیل

وزارت بهداشت برزیل روز شنبه از شناسایی 45 هزار و 392 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور در 24 ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، آمار مربوط به کرونا در جهان به شرح زیر است:

تاکنون در جهان ۱۸ میلیون و ۱۱ هزار و ۸۶۷ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده که از این تعداد ۱۱ میلیون و ۳۲۶ هزار و ۲۶۶ نفر بهبود یافته و ۶۸۸ هزار و ۶۸۳ نفر نیز جان باخته اند.

ثبت بیش از 45 هزار مورد جدید ابتلا به کرونا در برزیل

ثبت بیش از ۴۵ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا در برزیل
وزارت بهداشت برزیل روز شنبه از شناسایی چهل و پنج هزار و ۳۹۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور در بیست و چهار ساعت گذشته خبر داد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از ریودوژانیرو، وزارت بهداشت برزیل با اعلام ثبت چهل و پنج هزار و ۳۹۲ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در این کشور در بیست و چهار ساعت گذشته‏، افزود: در شبانه روز گذشته یک هزار و ۸۸ تن دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در برزیل جان باختند.
بر اساس بیانیه وزارت بهداشت برزیل، شمار مبتلایان به کرونا در این کشور از زمان شیوع این ویروس به بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار مورد و آمار قربانیان هم به نود و سه هزار و ۵۶۳ تن رسید.

ثبت بیش از 45 هزار مورد جدید ابتلا به کرونا در برزیل

ثبت بیش از 45 هزار مورد جدید ابتلا به کرونا در برزیل
تاثیر کرونا در کشور‌های فقیر تا ۲۰۲۳ ادامه می‌یابد
یک سازمان فعال در زمینه حقوق بشر موسوم به Mission Inclusion هشدار داد تأثیر بیماری کرونا در چند سال در کشور‌های محروم احساس خواهد شد و احتمالا باعث قحطی شدید می‌شود.
نشریه لاپرس کانادا نوشت این منبع فردریک توماس از مسئولان این سازمان فعال بشردوست گفت: "با بحران کووید ۱۹، بحران غذایی، تغییرات آب و هوا و درگیری‌های مسلحانه در بعضی از کشور‌ها که ما در آن‌ها اقدام می‌کنیم، این مجموعه بحران‌ها بر آسیب پذیری مردم را بیشتر می‌کند. “
وی افزود: "آنچه در واقع باعث نگرانی است، دوره پس از بحران است. در حال حاضر اثراتی دیده می‌شود، اما ما همچنین در آینده از اثرات آن می‌ترسیم. "
بسیاری از مردم کشور‌های در حال توسعه در کار‌هایی که این مقام آن را "بخش‌های غیررسمی" می‌نامند، کار می‌کنند و این بدان معنی است که آن‌ها غالبا به پولی که در آن روز کسب می‌کنند بستگی دارند تا بتوانند تا روز بعد زنده بمانند.
اما با بحران کووید ۱۹، بسیاری از این مشاغل - چه در زمینه کار و چه در بازار کار برای فروش کالا - از بین رفته اند. وی گفت: "این افراد واقعا با یک بحران غذایی روبرو هستند و پیش بینی می‌شود که در آینده حتی یک ماجرای بزرگتر نیز اتفاق بیافتد، زیرا در برخی کشور‌ها مانند بورکینا فاسو [در غرب آفریقا]به عنوان مثال بحران وجود دارد. در این کشور بحران زمانی روی می‌دهد که زمان آماده سازی زمین برای کاشت بذر است که امکان برداشت محصول برای سال آینده را فراهم می‌کند. "
این منبع خاطر نشان کرد به ویژه برخی دولت‌های کشور‌های در حال توسعه "لزوما توانایی مالی برای کمک به کل مردم را ندارند. بحران کووید ۱۹ همان تأثیر را در کشور‌های در حال توسعه داشته استکه در کانادا دارد. اما بدیهی است، در اینجا دولت برنامه‌هایی را برای کاهش تأثیرگذاری بر جمعیت دارد که لزوما در همه کشور‌های در حال توسعه اینگونه نیست. "
این سازمان‌ها همچنین سعی در مهار شیوع ویروس در کشور‌هایی دارند که حتی نمی‌توان فاصله اجتماعی را که توسط متخصصان توصیه می‌شود در آن‌ها رعایت کرد.
وی گفت: "ما فکر می‌کنیم که بحران تأثیر طولانی مدت خواهد داشت، پس از سال ۲۰۲۰، به خصوص ۲۰۲۱، ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ که مطمئنا قحطی خواهیم داشت و نیاز‌ها بیشتر می‌شود. "
۱۹ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در ترکیه جان خود را از دست دادند
وزارت بهداشت ترکیه اعلام کرد: با جان باختن ۱۹ نفر دیگر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا شمار جان باختگان این بیماری در ترکیه به ۵۷۱۰ نفر رسید.
دیروز در این کشور ۴۴ هزار و ۸۴۶ نفر تحت آزمایش کرونا قرار گرفتند و نتیجه آزمایش ۹۹۶ نفر مثبت اعلام شد.
شمار موارد شناسایی شده ابتلا به کرونا در ترکیه در مجموع ۲۳۱ هزار و ۸۶۹ نفر و شمار بهبود یافتگان ۲۱۵ هزار و ۵۱۶ نفر اعلام شد.
بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت ترکیه ۴ میلیون و ۸۴۵ هزار و ۶۶۹ نفر در ترکیه تحت آزمایش کرونا قرار گرفته اند.
شمار بیماران مبتلا به کرونا که در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های ترکیه تحت درمان قرار گرفته اند ۵۸۶ نفر اعلام شد.
فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه با اشاره به نزدیک شدن موارد شناسایی شده مبتلایان به کرونا به هزار نفر در روز بر ضرورت تدابیر جدی برای کاهش شمار موارد جدید ابتلا تاکید کرد.
وی خاطر نشان کرد: شمار موارد جدید ابتلا پس از ۳۳ روز تلاش مداوم به کمتر از هزار نفر در روز رسیده بود.
فخرالدین کوجا همچنین درباره روند رو به افزایش شمار بیماران در آنکارا، ماردین، دیاربکر، غازی آنتپ و قونیه هشدار داد.
ثبت ۹۵۵۶ مورد جدید ابتلا به کرونا در مکزیک در ۲۴ ساعت گذشته
وزارت بهداشت مکزیک روز شنبه از ثبت ۹ هزار و ۵۵۶ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در این کشور در بیست و چهار ساعت گذشته خبر داد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از مکزیکو سیتی، وزارت بهداشت مکزیک افزود ‏: در بیست و چهار ساعت گذشته هفتصد و هشتاد و چهار مورد جدید مرگ ناشی از کرونا دراین کشور ثبت شد.
وزارت بهداشت مکزیک افزود: مجموع موارد ابتلا به کرونا در این کشور تا روز شنبه به چهارصد و سی و چهار هزار و ۱۹۳ مورد و آمار کل قربانیان کرونا هم به چهل و هفت هزار و ۴۷۲ تن رسید.
شناسایی ۲۳۸ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در مصر
وزارت بهدشت، درمان و جمعیت مصر اعلام کرد در شبانه روز گذشته ۲۳۸ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد و ۲۹ نفر از مبتلایان فوت کردند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از قاهره، این کمترین آمار روزانه ابتلا به کرونا طی سه ماه گذشته در مصر به شمار می‌آید.
سخنگوی وزارت بهداشت مصر می‌گوید تعداد کل مبتلایان کووید-۱۹ تا بعد از ظهر شنبه یکم آگوست به ۹۴ هزار و ۳۱۶ نفر رسید.
خالد مجاهد افزود: تاکنون چهار هزار و ۸۳۴ نفر نیز فوت کرده اند و ۴۱ هزار و ۱۳۷ نفر بهبود یافتند.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت مصر میانگین بهبود مبتلایان کرونا به ۴۰ درصد افزایش یافته است. در عین حال میزان مرگ و میر ناشی از کرونا نیز به ۵.۰۹ درصد از کل مبتلایان افزایش یافته است.
بر اساس آمار رسمی، مصر از نظر تعداد فوتی‌های کرونا همچنان در صدر کشور‌های عربی قرار دارد.
با موج جدید کرونا، مدارس هنگ کنگ بار دیگر تعطیل شد
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، وقتی بیماری کووید-۱۹ به هنگ کنگ رسید مدارس این منطقه در اوایل ماه ژانویه تعطیل و پس از چند ماه تعطیلی، در ماه مه بازگشایی شدند بطوریکه دانش آموزان درحالیکه ماسک به صورت زده بودند به کلاس‌های درس بازگشتند. اما بازگشایی مدارس با مقررات شدید بهداشتی همراه شده بود بطوریکه در کلاس‌های شلوغ، دانش آموزان گروه بندی شدند و معلمان با استفاده از نرم افزار زوم به صورت همزمان در همه گروه‌ها حضور مجازی داشتند و تدریس می‌کردند. هفته‌ها موارد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در هنگ کنگ در حد صفر باقی ماند و به نظر می‌رسید هنگ کنگ درمبارزه با این بیماری به پیروزی رسیده است. اما در روز‌های اخیر موج جدید شیوع این بیماری در هنگ کنگ مشاهده شده است. با این وضعیت، ​مدارس هنگ کنگ بار دیگر تعطیل شده است و دانش آموزان بار دیگر با آموزش مجازی تحصیل می‌کنند. البته هیچ موردی از شیوع کرونا در مدارس هنگ کنگ گزارش نشده است.
موضوع بازگشایی مدارس به چالش جدی برای تصمیم گیران انگلیسی تبدیل شده است
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، ابتلا به بیماری کووید-۱۹ بار دیگر در انگلیس شدت پیدا کرده است. در این شرایط، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس تاکید دارد یکی از اولویت‌های او، بازگرداندن دانش آموزان به کلاس‌های درس و شروع آموزش حضوری در سال تحصیلی جدید است. به گفته جانسون از ماه سپتامبر همه کلاس‌های درس در سال تحصیلی جدید در انگلیس برقرار خواهند بود.
سروزیر اسکاتلند نیز اعلام کرده است همه دانش آموزان از اواسط ماه اوت سر کلاس‌های درس حاضر خواهند شد. در ایرلند شمالی نیز دانش آموزان پایه‌های هفتم و دوازدهم و چهاردهم تا اواخر ماه اوت سر کلاس‌های درس حضوری حاضر می‌شوند.
در منطقه ولز رویکردی محتاطانه‌تر و مرحله به مرحله‌ای درباره بازگشایی مدارس اتخاذ گردیده بطوریکه کلاس‌های درس گروه بندی شده است و برخی از کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار خواهند شد.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اندیشکده آمریکایی: ایران ابهام استراتژیک در مورد توانایی‌های هسته‌ای خود را حفظ کرده است