امام جمعه: اعتبارات تسهیلاتی خلخال در مناطق دیگر کشور هزینه شد


امام جمعه: اعتبارات تسهیلاتی خلخال در مناطق دیگر کشور هزینه شد

اردبیل _ ایرنا _ امام جمعه خلخال گفت: فقدان نظارت بر نحوه هزینه‌کرد اعتبارات تسهیلاتی پروژه‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی این شهرستان در سال‌های گذشته موجب شده تا این تسهیلات به جای ایجاد اشتغال در خلخال برای مقاصد دیگر و در سایر مناطق کشور هزینه شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام کریم اسدی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری خلخال افزود: ارائه ۸۰ میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی به سرمایه‌گذار بخش خصوصی کارخانه سیمان در ۱۰ سال پیش و عدم هزینه‌کرد حتی یک ریال از این وام بانکی از سوی سرمایه‌گذار این پروژه در خلخال و بازگشت داده نشدن این تسهیلات به بانک ملی و بانک عامل پرداخت وام نمونه‌ای از فقدان نظارت بر نحوه هزینه کرد اعتبارات تسهیلاتی پرداخت شده به طرح‌های اقتصادی است.

وی اظهارداشت: سرمایه‌گذار طرح احداث کارخانه سیمان خلخال از زمان دریافت این تسهیلات اقدام به ترک منطقه و تعطیلی این پروژه بزرگ صنعتی کرده است.

او گفت: به دلیل هزینه‌کرد این تسهیلات برای مقاصد دیگر و در جای دیگری از کشور هم‌اکنون بدهی سرمایه‌گذار وام‌گیرنده به ۱۵۰ میلیارد ریال به علت عدم پرداخت این وام افزایش یافته و پروژه ساخت کارخانه سیمان نیز کاملا رها و تعطیل شده است.

امام جمعه خلخال با انتقاد از نحوه نظارت دستگاه‌های نظارتی به این گونه سرمایه‌گذاری‌های انحرافی منطقه بیان کرد: ۵۰ هکتار از اراضی ملی در اختیار دولت برای راه‌اندازی کارخانه سیمان در اختیار مجری بخش خصوصی قرار گرفته و پس از گذشت سال‌ها اقدامی برای باز پس‌گیری این اراضی ملی و یا بازگشت تسهیلات بانکی سهم خلخال خارج شده از این شهرستان به خزانه بانک ملی اقدام نمی‌شود.

حجت‌الاسلام اسدی از مسوولان قضایی استان اردبیل خواست تا با اقدام قضایی بموقع ضمن جلوگیری از خروج سرمایه‌های متعلق به این منطقه و پیشگیری از وقوع موارد مشابه این چنینی در اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی از هدر رفت بیت‌المال پیشگیری و زمینه ادامه کار پروژه نیمه‌کاره رها شده کارخانه سیمان خلخال را فراهم کنند.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان