پاکسازی قومی و کوچ اجباری تاجیکان بادغیس


پاکسازی قومی و کوچ اجباری تاجیکان بالامرغاب بادغیس؛ تاجیکان در بادغیس اکثریت مطلق 80 درصد و در شهرستان مرغاب به 25 الی 30 درصد میرسد، شنیدن وضعیت زندگی تاجیکان در شهرستان بالامرغاب آزار دهنده و قابل نگرانی هست و مردم ما در این شهرستان...

پاکسازی قومی و کوچ اجباری تاجیکان بالامرغاب بادغیس؛
تاجیکان در بادغیس اکثریت مطلق 80 درصد و در شهرستان مرغاب به 25 الی 30 درصد میرسد، شنیدن وضعیت زندگی تاجیکان در شهرستان بالامرغاب آزار دهنده و قابل نگرانی هست و مردم ما در این شهرستان زندگی مشقت بار را می‌گذرانند.

طالب و دولت با سیاست مشترک و سیستماتیک در پی پاک سازی قومی اند.
تاجیکان بالامرغاب متهم به حمایت از دولت بارها است که مورد ستم طالب قرار گرفتند این بماند و این چندمین بار هست از طرف دولت فاشست اشرف غنی احمدزی مورد هدف قرار می گیرند و راکت باران می شوند؛ همین امروز (چهارم عید قربان-۱۳۹۹) با شلیک به اصطلاح اشتباهی ۸ کودک و زن شهید و زخمی می شوند و ده ها فامیل مجبور به کوچ اجباری شدند و این نگران کننده هست.

کوچ کنند کجا بروند؟
در شهر قلعه نو و هرات به دلیل تحت مدیریت بودن حداقل کمک های دولت و خارجی ها که تعلق به مردم خاص میگرید، به این مردم نمی رسد؛ این مردم گرسنه، بی خانه و پریشان اند و آرامش زندگی از صفحه روزگار شان زدوده شده است.

امشب یکی از جوانان تاجیک بالامرغاب درد دل هایی از وضعیت زندگی تاجیکان در این شهرستان داشت که قلبم درد گرفت، از وحشت طالبان تا بربریت دولت.
به سخن مبارزین سوری: این جنایات را نه می بخشیم و نه فراموش می کنیم.

اسماعیل پیکار
کابل_افغانستان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا