افزایش 143 درصدی بارندگی در خراسان رضوی


افزایش 143 درصدی بارندگی در خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی از افزایش 143 درصدی بارندگی طی چهار ماه ابتدای سال جاری در این استان نسبت به دوره آماری بلند مدت خبر داد.

محسن عراقی‌زاده روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق بررسی‌های انجام شده میزان بارش استان طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.
وی اضافه کرد: در چهار ماهه سال جاری ۱۶۸ میلیمتر در مناطق مختلف استان خراسان رضوی باران باریده است.
مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: شهرستان خواف طی این مدت با ۱۴۰ درصد بیشترین افزایش بارندگی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است و کمترین میزان بارندگی طی این مدت در چناران با ۲۸ درصد کاهش ثبت شده است.
عراقی‌زاده میزان بارش رخ داده در چهار ماهه ابتدای سال جاری در مشهد را ۱۹۲ میلیمتر عنوان کرد و افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد کاهش یافته و نسبت به دوره آماری ۱۰۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.
وی با اشاره به کاهش میانگین دمای هوای استان در چهار ماهه ابتدای امسال ادامه داد: میانگین دمای هوا در خراسان رضوی طی چهار ماه ابتدای سال ۲۲ درجه گزارش شده است که نسبت به سال گذشته نیم درجه کاهش و نسبت به دوره آماری هفت دهم درجه کاهش یافته است.
مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: طی این مدت بیشترین تفاوت دما در شهرستان درگز با سه درجه کاهش نسبت به سال گذشته و دوره آماری ثبت شده است.
میانگین بارش سالانه در خراسان رضوی ۲۱۰ میلیمتر و در کشور ۲۴۰ میلیمتر است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

حمایت از تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین راهبرد اصلی صنعت کشور است