50 هزار سبد غذایی بین نیازمندان خراسان شمالی توزیع می‌شود


50 هزار سبد غذایی بین نیازمندان خراسان شمالی توزیع می‌شود

بجنورد -ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی از توزیع 50 هزار بسته غذایی بین نیازمندان و مددجویان این نهاد طی در چند روز آینده خبر داد.

مجید الهی راد روز پنجشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خراسان شمالی، که به مناسبت روز خبرنگار صورت گرفت، اظهار داشت: این بسته های غذایی شامل اقلامی چون مرغ، برنج و روغن بین مددجویان این نهاد توزیع می‌شود.
وی افزود: این بسته‌های غذایی در مناطق روستایی به در منازل مددجویان برده شده و در شهرها در مکان های پیش‌بینی شده، که اعلام خواهند شد، تقدیم مددجویان می شود.
الهی راد با اشاره به شارژ کارت به مبلغ ۱۵۵ هزار ریال برای هر مددجو، خاطرنشان کرد: این بسته ها برای خانواده های یک نفره شامل پنج کیلو برنج، دو عدد مرغ و یک بطری روغن، برای خانوارهای دونفره ۱۰ کیلو برنج، دو عدد مرغ و دو بطری روغن و برای خانواده های سه نفره ۱۰ کیلو برنج، دو عدد مرغ و سه بطری روغن می شود.
وی یادآور شد: به منظور کاهش ازدحام در مکان های توزیع این کالاها در نواحی شهری، مددکاران این نهاد در طول روز با گروههای ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفره از مددجویان تماس گرفته و از آنان خواهند خواست تا برای تحویل سبد غذایی خود به مکان های مشخص شده مراجعه کنند.

الهی راد جمعیت زیر پوشش این نهاد در استان را بیش از ۶۰ هزار خانوار اعلام کرد و گفت: بر این اساس بیش از ۲۲ درصد جمعیت استان به صورت مستقیم با کمیته امداد امام خمینی در ارتباط هستند.
وی افزود: با اضافه کردن جمعیت خیران، مشترکان صندوق های صدقات، حامیان و سایر اقشار به نوعی بیشتر جمعیت استان با این نهاد مرتبط هستند.

کرونا به جمعیت مددجویان خراسان شمالی افزود

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از افزوده شدن بیش از ۸ هزار خانوار در شرایط سخت بیماری کرونا به جمعیت زیر پوشش این نهاد خبر داد و گفت: در سال‌های گذشته تمام تلاش این نهاد بر خروج مددجویان از زیر پوشش کمیته امداد بود ولی در شرایط فعلی و مشکلات اقتصادی که بر اثر همه گیری ویروس کرونا به مردم تحمیل شده، برای خروج مددجویان سختگیری نمی شود و تعداد ورودی ها نیز افزایش یافته است.
الهی راد افزود: با وجود تمام سختی‌های موجود، کمک های مردمی به این نهاد افزایش یافته به طوری که در مرحله اول طرح مواسات ۳۱ هزار بسته غذایی به همراه ۲۴۰ هزار وعده غذای گرم در ماه مبارک رمضان بین نیازمندان توزیع شد.
وی از اعطای تسهیلات به افراد آسیب دیده از کرونا خبر داد و گفت: هم اکنون این تسهیلات توسط بنیاد مستضعفان و صندوق امداد ولایت به کسب و کارهای آسیب دیده اختصاص می یابد.
الهی راد خاطرنشان کرد: در مرحله دوم طرح مواسات نیز پنج هزار و ۳۰۰ بسته غذایی در مراکز نیکوکاری، هر کدام به ارزش ۲.۵ تا سه میلیون ریال جمع آوری و در بین نیازمندان توزیع شد.
وی از خراسان شمالی به عنوان استانی محروم یاد کرد و گفت: متاسفانه کم کاری دیگر بخش ها و دستگاه ها دامنگیر کمیته امداد شده و باعث سرریز شدن افراد بیشتر برای استمداد از کمیته امداد می شود.
وی بیشترین گروه‌های هدف زیر پوشش این نهاد را زنان دانست که در نتیجه بیکاری و نیز آسیب های اجتماعی از خدمات این نهاد بهره مند می شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی با اشاره به نقش رسانه در فرهنگسازی و ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف امداد، خواستار همراهی رسانه ها به ویژه ایرنا در مسیر خدمت رسانی این نهاد شد.

بیش از۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی حدود ۱۱۲ هزار نفر در استان خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمدی خانوار، در ردیف آخرین استانهای کشور قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شهادت دو تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان