کرونا جابه‌جایی مرسولات پستی خراسان شمالی را 167 درصد افزایش داد


کرونا جابه‌جایی مرسولات پستی خراسان شمالی را 167 درصد افزایش داد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل پست خراسان شمالی گفت: کرونا شمار مرسولات پستی را نسبت به مدت مشابه آن 167 درصد افزایش داد و جابه‌جایی بسته‌های اینترنتی هم در این مدت 50 درصد رشد داشت.

علی اکبر خانی روز پنجشنبه اظهار داشت: بیش از ۴۵ درصد این رشد مربوط به فضای کسب و کار اینترنتی بوده است، به نحوی که نه خریدار و نه فروشنده نیاز به مراجعه فیزیکی به جایی نداشته‌اند، تا سطحی که انتقال وجوه مالی بین آن‌ها، عودت کالای معیوب یا غیرمطلوب از طرف خریدار به فروشنده و حتی کمک به ارائه خدمات پس از فروش نیز از سوی پست انجام می‌شود.

مدیرکل پست خراسان شمالی افزود: این در واقع شکل جدیدی از مراودات در بازار نوپای الکترونیک است، با حضور موثر پست و در شرایط سخت شیوع بیماری کرونا که می توانست علاوه بر به خطر انداختن سلامت عمومی تهدیدی جدی برای مشاغل نوپا باشد، شاهد هستیم که تجارت الکترونیک رونق و توسعه یافته است و حتی موجب اشتغال‌زایی نیز شده‌است.

خانی گفت: اکنون شرکت ملی پست و به تبع آن پست خراسان شمالی با همکای پارک علم و فناوری استان، در قالب ارائه سرویس شتاب‌دهی به شرکت‌های استارتاپی در حال توسعه خدمات خود در فضای کسب و کار اینترنتی است، به اشتراک گذاشتن ظرفیت‌های پست با شرکت‌های نوپا، کمک قابل‌توجهی به رونق کسب و کار و اشتغال کشور خواهد کرد و پیش‌بینی ها نشان می ‌دهد با ادامه این روند، مجموعه کسب و کارهای اینترنتی فرصت تازه‌ای برای رونق پیدا خواهند کرد.

وی افزود: در راستای اقدامات پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و قطع زنجیره انتقال آن و در راستای حفظ کرامت و تکریم همشهریان و با شعار در خانه بمانید اداره کل پست استان خراسان شمالی ضمن انعقاد تفاهم نامه همکاری با موسسه پیک موتوری چاپار در سطح شهر بجنورد مبادرت به قبول بسته و امانات پستی همشهریان از درب منازل و محل کار آنان و ارسال به تمامی نقاط کشور از طریق شبکه گسترده پستی اقدام کرده است.

وی اظهار داشت: بجنوردی ها در صورت استفاده از این سرویس نوین در شرایط کرونایی ضمن ماندن در خانه و محل کار خود و با هدف جلوگیری از رفت و آمد های غیر ضرور در سطح شهر می توانند بسته و امانت و مرسوله خود را از طریق پیک موتوری چاپار به اقصی نقاط کشور ارسال کنند.

خانی افزود: امکان رهگیری لحظه به لحظه مرسولات و امانات در سامانه شرکت ملی پست tracking.post.ir و ارایه رسید الکترونیکی دریافت خدمات پستی از دیگر مزیت های این سرویس می باشد.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

رازگشایی از ناپدید شدن ناگهانی صدها ستاره در آسمان!