سرپرست وزارت صنعت: واحدهای تولیدی کشور در مدار شتاب قرار گرفته‌اند


سرپرست وزارت صنعت: واحدهای تولیدی کشور در مدار شتاب قرار گرفته‌اند

مشهد- ایرنا- سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: واحدهای تولیدی کشور بدون توجه به تحریم‌ها در مدار شتاب قرار گرفته‌اند و استان خراسان رضوی و شهرستان نیشابور قطب‌های تحقق شعار جهش تولید هستند.

حسین مدرس خیابانی پنجشنبه شب در حاشیه مراسم بهره‌برداری از خط تولید شرکت افلاک الکتریک در شهرک صنعتی خیام زبرخان در استان خراسان رضوی گفت: در سال جهش تولید واحدهای تولیدی ضمن افزایش ارقام تولیدی در حال ایجاد طرح‌های توسعه‌ای جدید در شهرک‌های صنعتی و خارج از این شهرک‌ها هستند.
وی افزود: در واحدهای تولیدی تهدید تحریم‌ها به خوبی تبدیل به فرصت شده و در همین شهرک صنعتی خیام بسیاری از واحدهای تولیدی نیمه تعطیل راه‌اندازی شده است.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در راستای تحقق شعار جهش تولید وزارت صنعت سیاست‌هایی را در خصوص ممنوعیت واردات برخی کالاها برای حمایت از تولید داخلی و حمایت در حوزه تامین مواد اولیه و تخصیص ارز به کارخانه‌ها اتخاذ کرده است.
وی گفت: سازوکار جدید در بازار بورس در حال تدوین است تا دیگر قیمت عرضه مواد اولیه ما بالاتر از قیمت جهانی نباشد.

۴۳۰ واحد صنعتی احیا شد

مدرس خیابانی افزود: در چهار ماه نخست امسال ۴۳۰ واحد صنعتی احیا شده و این نشان دهنده تلاش همه جانبه برای بازگرداندن تولید به جایگاه واقعی است.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۷۰ هزار طرح در کشور وجود دارد که از این تعداد ۱۳ هزار طرح بیش از ۶۰ درصد و حدود چهار هزار طرح بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: طی ۹ هفته گذشته چهل واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که زمینه اشتغال برای هفت‌هزار نفر به صورت مستقیم و حدود پنج برابر این میزان را به صورت غیرمستقیم فراهم آورده است.
وی افزود: بالغ بر ۲۰۰ طرح مهم تولیدی، صنعتی و لجستیک با ۱۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در قالب پویش تولید و تداوم امید به بهره‌برداری می‌رسد و این پویش تا پایان دولت دوازدهم‌ ادامه دارد.
مدرس خیابانی ادامه داد: یکی از طرح‌ها برای خارج کردن واحدهای نیمه‌تمام از رکود مشارکت با نهادهای عمومی است و آستان قدس رضوی هم برای احداث یک واحد تولیدی چادر مشکی در شهرک صنعتی خیام زبرخان اعلام آمادگی کرده است.

مواد اولیه نباید در گمرکات معطل بماند

وی گفت: با دستور رئیس جمهوری در ستاد اقتصادی هیچ‌گونه مواد اولیه و ماشین آلاتی نباید در گمرکات بماند و امروز اعلام‌ می‌کنیم کسانی که مواد اولیه و ماشین‌آلاتشان در گمرک مانده به وزارت صمت مراجعه کنند تا در قالب فهرست‌های اولویت بندی به بانک‌های کشور ارسال گردد تا واحدهای تولیدی به دلیل کمبود مواد اولیه و ماشین‌آلات‌ دچار مشکل نشوند.
وی افزود: امروز از سوی تعدادی از مدیران صنایع پیشنهادهایی برای تسریع در بازگشت مالیات بر ارزش افزوده، ترخیص کالاها از گمرک و تخصیص مواد اولیه برای تولیدکنندگان برتر و صادرکننده در قالب یک خط ویژه مطرح شد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن تبریک عید سعید غدیر و روز خبرنگار ادامه داد: امروز مردم بیش از هر چیز نیاز به امید دارند و این هنر خبرنگاران است تا جلو اخبار ناامید کننده‌ای را که بوسیله رسانه‌های دشمن به جامعه تزریق می‌شود بگیرند و از اثر آن بکاهند.
شهرستان ۶۰ هزار نفری زبرخان در ۱۰۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت