فراری : اسپین فتل بیشتر از استراتژی ما به مسابقه اش لطمه زد


فرمول یک ایران – متیا بینوتو، مدیر فراری معتقد است که اسپین سباستین فتل در دور اول بیشتر از استراتژی تیم ایتالیایی به مسابقه اش در گرندپری دوم بریتانیا لطمه زده است. فتل مسابقه را از رده یازدهم با لاستیک های هارد آغاز کرد اما اسپینش در دور ابتدایی، مسابقه اش را تحت تاثیر قرار داد. راننده آلمانی 22 دور را با این لاستیک ها طی کرد و باز هم برای هارد...

فرمول یک ایران – متیا بینوتو، مدیر فراری معتقد است که اسپین سباستین فتل در دور اول بیشتر از استراتژی تیم ایتالیایی به مسابقه اش در گرندپری دوم بریتانیا لطمه زده است.

فتل مسابقه را از رده یازدهم با لاستیک های هارد آغاز کرد اما اسپینش در دور ابتدایی، مسابقه اش را تحت تاثیر قرار داد. راننده آلمانی 22 دور را با این لاستیک ها طی کرد و باز هم برای هارد به پیت آمد و فقط 11 دور را با این لاستیک های جدیدش طی کرد و برای 19 دور پایانی نیز لاستیک مدیوم روی خودرویش انداخت.

بیشتر بخوانید؛ لاستیک های فرمول یک

استراتژی فراری باعث شد فتل در ترافیک گیر کند و در رادیو به تیمش گفت:

امروز صبح در موردش صحبت کردیم، باهاش کنار میام اما خودت میدونی که خودتون گند زدید.

راننده فراری پس از مسابقه به خبرنگاران گفت:

صبحش ما در این باره صحبت کرده بودیم، وقتیکه می دانیم در ترافیک قرار خواهیم گرفت، خبری از پیت استاپ نباشد اما دقیقا برعکسش عمل کردیم. بعدش دوباره ما روی هارد رفتیم و فقط با آن ده دور زدیم، این اصلا منطقی نیست.

منظورم این است که چرا باید برای ده دور هارد ببندیم و برای بیست دور مدیوم؟ هر چه به پایان مسابقه نزدیک تر می شدم، لاستیکی برای من باقی نمانده بود. این دقیقا چیزی بوده که صبح درباره اش صحبت کرده بودیم.

فراری : اسپین فتل بیشتر از استراتژی ما به مسابقه اش لطمه زدفراری : اسپین فتل بیشتر از استراتژی ما به مسابقه اش لطمه زد

متیا بینوتو ، مدیر تیم فرمول یک اسکودریا فراری

مدیر تیم فراری با سباستین فتل کمی مخالف است

متیا بینوتو می گوید که اسپین خود فتل بیشتر از تصمیم مهندسان پیت وال به مسابقه اش آسیب زد:

به این موضوع فکر نمی کنم که سباستین اعتقاد خود را [به تیم] از دست داده است. او روزهای سختی را پشت سر می گذارد، بخصوص در مرحله تعیین خط و در دو مسابقه آخرش که اعتماد به نفس لازم را با خودرو کسب نکرده است.

در اینجا هم او برروی کرب ها رفت و اسپین شد، به همین دلیل هم مسابقه برایش دشوار پیش رفت. من صادقانه بگویم که در مورد استراتژی ها حرفی برای گفتن وجود ندارد. شاید چند دوری او را زود برای پیت استاپ فراخواندیم که باعث شد رده اش را به کیمی رایکونن از دست بدهد. با این حال ما می دانستیم که او بدون از دست دادن زمان می تواند رده اش را پس بگیرد.

این موضوع اجازه داد تا چارلز لکلرک به بازگشتش ادامه دهد. در کل انتخاب صحیحی برای تیم بوده و به این فکر نمی کنیم که سباستین را [با این کار] مجازات کنیم.

او فورا رده اش را از کیمی پس گرفت و پس از آن نتوانست کویات را اوورکات کند چون سرعتشان برابر بود ولی بعدش ساینز را آندرکات کرد. مسابقه او در ابتدا به خطر افتاد و به نظر من نقطه کلیدی مسابقه اش در دور اول بود، نه استراتژی انتخاب شده.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اولین تصویر رسمی مهدی طارمی در میلان