تغییر انبار سوخت شهران اولویت شهرداری منطقه 5 تهران است


تغییر انبار سوخت شهران اولویت شهرداری منطقه 5 تهران است

تهران-ایرنا- رابط هیئت رئیسه شورایاری منطقه 5 تهران، تغییر محل انبار سوخت شهران در این منطقه را از اولویت‌های کاری مدیریت شهرداری منطقه عنوان کرد.

«امیر قاسمی» روز سه شنبه با حضور در دویست و سی امین جلسه شورای اسلامی شهر تهران به ارائه گزارشی از شرایط منطقه ۵ پرداخت.

وی درباره فرصت های منطقه ۵ گفت: رود دره های فرحزاد، کن و محلات حصارک، مرادآباد، باغ فیض و نیز بوستان کوهسار وجوانمردان به عنوان منابع ارزشمند و بستر اولیه توسعه گردشگری در زیرشاخه های گردشگری طبیعت، گردشگری مذهبی، گردشگری میراث فرهنگی و گردشگری میوه و غذا است.

قاسمی، وجود ۵۶ کیلومتر معابر اصلی و شریان های بزرگراهی عمدتا نوساز با دسترسی آسان و حمل و نقل عمومی اعم از مترو، اتوبوس و تاکسی را از دیگر فرصت ها عنوان کرد.

شورایار منطقه پنج تهران ادامه داد: وجود کارخانه های تعطیل و امکان تبدیل به بسترهای اولیه توسعه کارآفرینی از دیگر فرصتهای منطقه است.

ترافیک، ابر مسأله منطقه ۵ تهران

قاسمی ابر مسئله منطقه ۵ را ترافیک، حمل و نقل عمومی و نبود پارکینگ عنوان کردو افزود: موضوعات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی نداشتن سند مالکیت املاک و طرح تفصیلی مناسب در بافت قدیمی منطقه مثل محلات حصارک، کن، مرادآباد و باغ فیض وضرورت بازنگری طرح تفصیلی و عدم بهره مندی شهروندان از فضاهای شهری با نهضت مناسب سازی پیاده روها از مشکلات منطقه است.

وی، کندی ساخت ایستگاه های مترو خطوط ۴ و۶ و۷، ۲، باز پس گیری زمین های چمن مصنوعی محلات که در اختیار مدیران محلات است، کمبود آب جهت آبرسانی به فضاهای سبز منطقه و عدم دسترسی بزرگراه شهید ستاری جنوب به اتوبان شهید فهمیده غرب را از چالش ها بر شمرد.

شورایار منطقه پنج تهران ادامه داد: بلاتکلیفی و سردرگمی شهروندان در تقاطع بزرگراه شهید حکیم وبلوار تعاون، عدم تخصیص تعرفه فرهنگی آموزشی و ورزشی به انشعابات سرای محلات، نبود دستورالعمل شفاف و عدم امکان نظارت مناسب عدم وجود دفتر برای هیات رئیسه شورایاری منطقه و عدم اطلاع از مصوبات شورای معاونین منطقه، نبود فضای سبز و پارک محله ای و بلاتکلیفی و رها شدن پروژه مجموعه فرهنگی ورزشی تفریحی بانوی آفتاب، از دیگر مشکلات منطقه است.

به گفته وی، عدم نگهداری مناسب فضای سبز شهرک آپادانا تجمع زباله در قسمت های مختلف شهرک آپادانا، عدم بهرمندی ساکنین از سالن ورزشی سرپوشیده، نداشتن سند مالکیت املاک و عدم هرگونه امکانات و خدمات جنت آباد جنوبی، جنت آباد و... و. نیاز جوانان سطح منطقه به زمین فوتبال استاندارد، بلاتکلیفی و رها بودن پروژه مجموعه ورزشی پیشکسوتان ایران از دیگر موضوعاتی است که باید برای آنها راه حل های اندیشیده شود.

شورایار منطقه پنج تهران در ادامه، وجود پیاده روهای نا مناسب و غیر استاندارد در سطح محلات منطقه، مصنوعی اختصاص اعتبار جهت تکمیل پروژه مجموعه ورزشی پیشکسوتان ایران همسطح سازی و ساماندهی پیاده روها را از مشکلات منطقه بر شمرد.

اقدامات شورایاران در پیک اول کرونا
وی در ارتباط با اقدامات شورایاران منطقه در پیک اول کرونا گفت: با عنایت به دستور ستاد هماهنگی شورایاری ها با موضوع کارگروه مشارکت های مردمی ستاد مقابله با کرونا و پیرو دستورالعمل ها و شیوه نامه های ابلاغ شده از سوی این ستاد به تمامی واحدهای شهرداری تهران، چک لیست نظارت شورایاری های شورای اسلامی شهر تهران بر عملیات مقابله با بحران کرونا برعهده شورایاران قرار گرفت وآنان نیز تمامی وظایف محوله در این ارتباط را انجام دادند.

وی، تشکیل ستاد مدیریت بحران در محلات؛ خرید مواد ضد عفونی کننده به ارزش پانصد هزار تومان برای محلات، توزیع رایگان ماسک در منطقه ۵، ایجاد ۱۹ کارگاه تولید ماسک و ۷ کارگاه تولید گان پزشکی، ایجاد ۹ کارگاه تولیدآبمیوه گیری، مشارکت در تولید و توزیع مواد ضدعفونی توسط شورایاری و بسیج دانشجویی دانشگاه علوم تحقیقات منطقه ۵ را از اقدامات شورایاری عنوان کرد.
قاسمی همچنین تهیه بسته های پذیرایی با مشارکت شورایاری و هیات های مذهبی منطقه در بیمارستان ها، ضد عفونی روزانه معابر و اماکن عمومی، پیگیری تعطیلی بازارهای روز در سطح منطقه، توزیع رایگان مواد ضدعفونی در سرای محلات، نصب و تولید و توزیع بروشورهای مختلف در جهت مقابله با کرونا را از دیگر اقدامات شورایاری دانست.

منطقه ۵ تهران از شمال به رشته‌کوه البرز، از جنوب به بزرگراه شهید لشگری و میدان آزادی ، از شرق به بزرگراه اشرفی اصفهانی و بزرگراه محمدعلی جناح و منطقه ۲ شهر تهران در مجاورت طرشت و ستارخان و مرزداران و شهرک غرب و سعادت آباد و از غرب به منطقه ۲۲ شهر تهران ،استادیوم آزادی محدود می‌باشد

این منطقه از نظر شهری دارای ۷ منطقه و ۲۹ محله است؛ مساحت کل منطقه پنج هزار و ۴۰۰ هکتار است که ۸۵۶ هزار نفر را در خود جای داده است و در آن ۷۹ مسجد، ۴۳ کتابخانه، ۷ بیمارستان، ۲۲۰ مدرسه، ۱۹ دانشگاه، ۴ موزه، ۳۱ سالن ورزشی وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری از برخورد ماشین شاسی بلند با گله گوسفندان