فعالیت بیش از 92 هزار هیئت و ارتباط آنها با هم سرمایه قابل توجهی است


فعالیت بیش از 92 هزار هیئت و ارتباط آنها با هم سرمایه قابل توجهی است

حجت الاسلام عاملی با اشاره به بیش از 92 هزار هیئت در حال حاضر با یکدیگر مرتبط هستند، گفت: این سرمایه بزرگی است که در شرایط بحران کرونا تصویر مثبتی از عزاداری های ماه محرم از خود به نمایش بگذارند.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام عاملی، رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست ستاد ملی پیگیری های ویژه محرم با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری عزاداری ماه محرم با رعایت دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: عزاداری ماه محرم که سنتی است با ریشه هزار ساله، بنابراین ضرورت دارد که با حضور مردم برگزار شود چرا که عزاداری ماه محرم در دوران پهلوی رضا شاه و در سخت ترین شرایط برگزار شده است و اینها همه نشان از عشق و ارادت مردم به سیدالشهدا (ع) است.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: در شرایطی که بر حفظ سلامت مردم بنا بر احکام فقهی تاکید شده است، لازم است که عزاداری های ماه محرم بر اساس ضوابط و مقررات ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شود چرا که ویروس کرونا جنبه پاندومیک و حضور در همه جا دارد و به نوعی در همه محیط ها پخش است. برخلاف فضای مجازی که اتصال گرایی دارد، ویروس کرونا موجب انفصال گرایی را فراهم می کند؛ بنابراین در این شرایط لازم است به نکات بهداشتی در عزاداری ها توجه شود.

وی با اشاره به اینکه موضوع کرونا و پسا کرونا و اطلاعات در مورد این ویروس سال ها مورد بحث و بررسی و مطالب مختلفی در مورد آن نوشته خواهد شد، گفت: این ویروس تبعات بسیاری را برای دنیا به دنبال داشت، به گونه ای که حضور توریست ها را به هم ریخت، رشد اقتصادی بسیاری از کشورها را تغییر داد و موجب شد بسیاری از پروازهای هوایی لغو شود؛ بنابراین این نشان می دهد که بحران کرونا شرایط عادی نیست و بنا بر تاکید مقام معظم رهبری باید به دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا توجهات لازم صورت گیرد.

حجت الاسلام عاملی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام و تشیع در این فضا به دنبال بکارگیری عدم عقلانیت از سوی ما هستند اما خوشبختانه با تدبیری که تا الان صورت گرفته، این امر محقق نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 92 هزار هیئت در حال حاضر تحت ارتباط با یکدیگر هستند، گفت: این سرمایه بزرگی است و تاکنون به این شکل نبوده است که این تعداد هیئت با هم مرتبط و یکپارچه باشند و تصویر مثبتی از خود به نمایش بگذارند.

وی بر لزوم توجه به سرمایه فضای مجازی برای بهره برداری مثبت در این شرایط تاکید کرد و گفت: ماموریت نهادهای فرهنگی در فضای مجازی در شرایط بحران کرونا بسیار مهم است.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رسوایی اخلاقی بازیگر زن سریال جومونگ 3