خودکفا شدن 30 مددجوی مهابادی با نصب پنل‌های خورشیدی


خودکفا شدن 30 مددجوی مهابادی با نصب پنل‌های خورشیدی

مهاباد- ایرنا- رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد گفت: امسال 30 خانوار تحت پوشش این نهاد با نصب پنل‌های خورشیدی صاحب درآمد ثابت می‌شوند.

حسین خضری روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی و تولید برق از این طریق و فروش آن از برنامه‌های این نهاد برای ایجاد درآمد پایدار بین مددجویان زیرپوشش است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۲ پرونده نصب پنل خورشیدی بررسی و برای اهدای تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند که از این تعداد ۱۸ پنل در بخش مرکزی و مابقی در بخش خلیفان نصب خواهد شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد اظهار داشت: برای اجرای این طرح به مددجویان متقاضی واجد شرایط مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال از محل تسهیلات کمیته امداد امام (ره) وام پرداخت خواهد ‌شد.

خضری بیان کرد: بر اساس این طرح خانواده‌های زیرپوشش و افرادی که توانایی کار فیزیکی ندارند در صورت راه‌اندازی و نصب این پنل‌ها در محل زندگی آن‌ها، می‌توانند از محل برق تولیدی و فروش آن به شرکت توزیع برق از درآمد مناسبی بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: در قالب این طرح هر پنل خورشیدی که ظرفیت تولید پنج کیلووات ساعت برق دارد به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد واگذار شده و اداره برق نیز به مدت ۲۰ سال برق تولیدی را به صورت تضمینی از آنها خریداری می‌کند.

خضری گفت: تولید و استفاده از انرژی پاک، جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها و تامین معیشت خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) را از جمله مزیت‌های اجرای طرح واگذاری پنل‌های خورشیدی به مددجویان برشمرد.

وی از افراد تحت پوشش این کمیته خواست برای دریافت و نصب پنل‌های خورشیدی به اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد مراجعه کنند.

پنج هزار و ۲۴۰ خانوار مهابادی با ۱۲ هزار نفر زیر چتر حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند که از این تعداد هزار و ۵۰ دانش آموز، ۷۳۱ ایتام و محسنین و ۱۱۰ نفر دانشجو هستند.

شهرستان مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا