تبیین درست غدیر و موضوع ولایت مداری نیاز امروز جامعه است


تبیین درست غدیر و موضوع ولایت مداری نیاز امروز جامعه است

یک فعال فرهنگی با تأکید بر این که تبیین درست غدیر و موضوع ولایت مداری نیاز امروز جامعه است، گفت: غدیر جزو مشترکات اهل سنت و شیعه است چون هیچکدام روی اصل آن اختلافی ندارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام «جواد رهبر» پیش از ظهر امروز(شنبه 25 مرداد) در نشست خبری «جشنواره بین المللی من غدیری ام» که در ساختمان خاتم برگزار شد، با اشاره به برخی فعالیت های جبهه مردمی انقلاب اسلامی اظهار داشت: این جبهه دارای کارگروه های مردم پایه ای است و حول موضوعات اجتماعی و فرهنگی کار می‌کند.

جانشین جبهه انقلاب اسلامی خاتم قم افزود: ما در همین راستا یک برنامه ای را با عنوان چلچراغ و همچنین جشنواره «قدس، قلب من» را با شرکت حدود نه هزار نفر داشتیم و الان نیز جشنواره ای که در دست اقدام است، غدیر است و ما در برگزاری این جشنواره با مؤسسه فرهنگی بشارت بهشت و کانون فرهنگی شهید صالحی همکاری می کنیم.

وی با اشاره به اهمیت غدیر و لزوم گفتمان سازی آن در بین آحاد مردم یادآور شد: غدیر یکی از موضوعاتی است که جزو مشترکات اهل سنت و شیعه است چون هیچکدام روی اصل آن اختلافی ندارد، هرچند در معنا و مصداق آن اختلاف نظر دارند ولی همه بر اصل واقعه غدیر اتفاق نظر دارند.

حجت الاسلام رهبر در ادامه عنوان کرد:نکته دیگر امتحان سختی بود که در زمان امیرالمؤمنین(ع) از خواص صورت گرفت که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند: تاریخ در حال تکرار است همچنانکه ما خواصی داشتیم که با انقلاب بودند ولی جدا شدند.

وی با اشاره به اهداف دیگر برگزاری این جشنواره یادآور شد: نکته دیگر لزوم معرفت صحیح نسبت به غدیر است که مقدمه ساز ظهور است، چراکه امامت و امت و همچنین موضوع امامت و جامعه پردازی از مشترکات موضوع مهدویت و غدیر است که اگر در آن زمان شکل گرفته بود، شاید واقعه کربلا صورت نمی گرفت.

این فعال فرهنگی بیان داشت: همه این مسائل اهمیت موضوع را می‌ رساند از این رو دوستان ما تصمیم گرفتند در حوزه غدیر ورود کنند چراکه نیاز امروز جامعه ما ولایت محوری است.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: ما تجربه ای که از جشنواره «قدس قلب من» به دست آوردیم این بود که خیلی از افرادی که در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کنند، آگاهی و اطلاع کافی نسبت به موضوع قدس و فلسطین ندارند، لذا می خواهیم از این تجربه در حوزه معرفت افزایی غدیر نیز استفاده کنیم و مردم را با مبانی و اندیشه های ولایت شیعی آشنا کنیم.

پایان پیام/694

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر: آیین گل غلتان