روز‌های جنجالی در روابط ترکیه و یونان


روز‌های جنجالی در روابط ترکیه و یونان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (/fa/international) از آنکارا، ورود کشتی‌های اکتشافی، تحقیقاتی ترکیه به مدیترانه شرقی اختلافات آتن، آنکارا را به اوج...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا، ورود کشتی‌های اکتشافی، تحقیقاتی ترکیه به مدیترانه شرقی اختلافات آتن، آنکارا را به اوج رسانده است.
نزدیک شدن ناو جنگی یونان به کشتی تحقیقاتی اکتشافی عروچ رئیس ترکیه، اختلافات یونان و ترکیه را بر سر منابع انرژی و مالکیت آب‌های مدیترانه وارد مرحله جدیدی کرد. رئیس جمهور ترکیه ضمن هشدار به یونان گفت: حمله به کشتی عروچ رئیس پیامد‌های وخیمی خواهد داشت. رجب طیب اردوغان با انتقاد از حمایت کشور‌های اروپایی بویژه فرانسه از سیاست‌های یونان در مدیترانه افزود: آن‌ها نباید خود را در یک آینه بزرگ نما ببینند و به دنبال خودنمایی باشند، ترکیه هیچ طمعی به حقوق دیگر کشور‌ها نداشته و در برابر هر اقدامی که ناقض حقوقش باشد، سکوت نخواهد کرد.
پیشتر امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه از ترکیه خواسته، عملیات حفاری و اکتشافی را در مدیترانه متوقف کند. در راستای پیام تهدید آمیز مکرون، وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد: ناوشکن لافایت و دو جنگنده رافال را به شرق مدیترانه اعزام می‌کند.
امانویل مکرون - رییس جمهور فرانسه
رجب طیب اردوغان - رییس جمهور ترکیه
ترکیه : حمید کاملی


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) هلیکوپتر حامل معاون رئیس جمهور مالاوی ناپدید شد