لغو برگزاری کلاس‌های حضوری موسسات خارجی در مصر


لغو برگزاری کلاس‌های حضوری موسسات خارجی در مصر

وزارت آموزش و پرورش مصر به مدارس خارجی و مؤسسات آموزشی بین المللی فعال در این کشور هشدار داد از برگزاری کلاس‌های حضوری در سال جدید تحصیلی خودداری کنند.

لغو برگزاری کلاس‌های حضوری موسسات خارجی در مصر

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از قاهر، وزارت آموزش و پرورش مصر با توجه به همه گیری ویروس کووید-۱۹ به مدارس خارجی و مؤسسات آموزشی بین المللی فعال در این کشور هشدار داد از برگزاری کلاس‌های حضوری در سال جدید تحصیلی خودداری کنند.
مدارس و مؤسسات آموزشی خارجی مستقر در مصر بیشتر آمریکایی، انگلیسی و کانادایی هستند و به مدارس اینترنشنال، امریکن سکول، بریتیش سکول و مدارس کمبریج شهرت دارند که برنامه‌های آموزشی آن‌ها مطابق با کشور مبداء است و از نظام آموزشی مصر پیروی نمی‌کنند.
وزارت آموزش و پرورش مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد با توجه به شیوع ویروس کرونا‏، مدارس خصوصی خارجی مستقر در این کشور اجازه برگزاری کلاس حضوری ندارند و این مدارس همانند مدارس دولتی فقط می‌توانند از اول ماه سپتامبر (آ‎غاز سال تحصیلی جدید) کلاس‌های آموزشی را به طور مجازی برگزار کنند.
این وزارتخانه بر پایبندی به همه اقدامات پیشگیرانه برای حفظ سلامت دانش آموزان، معلمان و کارکنان مدارس تأکید کرده است.
در بیانیه وزارت آموزش و پرورش مصر آمده است اقدامات و تصمیماتی که در این خصوص و بر اساس مصلحت آموزشی دانش آموزان و امنیت بهداشتی آن‌ها گرفته خواهد شد به مدیران مدارس ابلاغ خواهد شد.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دیدار سران استرالیا و چین برای اولین بار در حاشیه آسه‌آن