بازداشت ده‌ها تبعه روآندا در اوگاندا به اتهام تروریسم


بازداشت ده‌ها تبعه روآندا در اوگاندا به اتهام تروریسم

اوگاندا 45 تبعه روآندا را که چندی پیش بازداشت کرده بود، به تروریسم متهم کرد.

بازداشت ده‌ها تبعه روآندا در اوگاندا به اتهام تروریسمبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگارن جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، اوگاندا 45 تبعۀ روآندا را که چندی پیش بازداشت کرده بود، به تروریسم متهم کرد.

بر این اساس، نیروهای امنیتی اوگاندا در ماه دسامبر در مرزهای این کشور با تانزانیا 45 تبعۀ روآندا را بازداشت کرده بودند که دولت کامپالا - پایتخت اوگاندا - امروز جمعه آنها را به تروریسم متهم کرد.

«امیلیان کاییما» سخنگوی پلیس اوگاندا امروز در مصاحبه با فرانس پرس گفت: ما روز 11 دسامبر 43 تبعۀ روآندا را در مرزهای اوگاندا با تانزانیا بازداشت کرده بودیم و پس از تحقیقات بیشتر 2 تبعۀ دیگر را بازداشت کردیم.

وی افزود: همه بازداشت شدگان متهم به حمل مدارک جعلی و ارائه اطلاعات شخصی غیرواقعی از خود و تروریسم هستند. همه اتباع روآندا در زندان نالوفِنیا در شرق کامپالا نگهداری می شوند، زندانی که زندانیانش اکثراً متهمان به تروریسم یا همکاری با گروه های شورشی هستند. بازداشت شدگان روآندایی می گویند که در اوگاندا زندگی می کردند و برای تبلیغ مسیحیت راهی تانزانیا بودند. ولی دولت روآندا اعلام کرد بازداشت شدگان عضو حزب اپوزیسیون خارج نشین " کنگره ملی روآندا" هستند.

متحدان سابق "پل کاگامه" رئیس جمهوری روآندا که در تبعید به سر می برند، حزب کنگره ملی روآندا را رهبری می کنند. دولت روآندا این حزب را در لیست گروه های تروریستی گنجانده است . روابط روآندا و اوگاندا تیره است و هر یک از رؤسای جمهور این دو کشور همسایه تلاش می کند که جای پایی برای خود در منطقه باز کنند.

انتهای پیام/

اوگاندا 45 تبله روآندا را بازداشت کرد


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

خط و نشان پوتین برای نئونازیسم