شلیک راکت در کابل همزمان با مراسم تجلیل از استقلال افغانستان 10 زخمی برجای گذاشت


شلیک راکت در کابل همزمان با مراسم تجلیل از استقلال افغانستان 10 زخمی برجای گذاشت

همزمان با آغاز مراسم تجلیل از یکصدمین سالگرد استرداد استقلال افغانستان، صبح امروز شلیک چند راکت در بخش‌هایی از کابل 10 زخمی برجای گذاشت.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، وزارت کشور افغانستان اعلام کرد در نتیجه اصابت ۱۴ راکت بر بخش‌های مختلف شهر کابل، تا کنون ده نفر از جمله چهار کودک و یک زن زخمی شده‌اند.

طارق آرین، سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت که حوالی ساعت ۹:۳۰ دقیقه پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه، ۲۸ مرداد)، ۱۴ راکت از دو خودروی سنگین در حوزه‌های اول، دوم، نهم، دهم و شانزدهم امنیتی شلیک شده است.

آرین همچنین افزود که بیشتر این راکت‌ها بر خانه‌های مسکونی اصابت کرده که در نتیجه ده نفر زخمی شده‌اند. به گفته او، دو نفر در رابطه با این موضوع از حوزه هفدهم امنیتی شهر کابل بازداشت شده‌اند.

آرین تأکید کرده است که موضوع تحت بررسی نهادهای امنیتی و قضایی قرار دارد.

فرد یا گروهی تاکنون مسئولیت این شلیک را بر عهده نگرفته است.

این راکت‌ها بر بخش‌هایی از شهر کابل در حالی اصابت کرده است که امروز مراسم گرامیداشت از یک‌صدویکمین سالروز استقلال افغانستان در مقر وزارت دفاع در حال برگزاری بود.

هنگام اصابت راکت بر بخش‌های از کابل، اشرف غنی و عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی و شماری زیادی از مقام‌های بلندرتبه‌ی دولتی در وزارت دفاع مشغول تجلیل از سال‌روز استقلال افغانستان بودند.

همچنین گزارش شده که یک راکت در محوطه‌ ارگ ریاست‌جمهوری بر ساختمان تشریفات ریاست‌جمهوری برخورد کرده، اما این موضوع از سوی نهادهای امنیتی و ارگ ریاست‌جمهوری تاکنون تأیید نشده است.

انتهای پیام/ ر

شلیک راکت در کابل همزمان با مراسم تجلیل از استقلال افغانستان 10 زخمی برجای گذاشت
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 15 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق