ارگ: طالبان تاکنون شماری از نیروهای امنیتی را آزاد نکرده است


ارگ: طالبان تاکنون شماری از نیروهای امنیتی را آزاد نکرده است

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان مانع جدی آغاز مذاکرات بین‌الافغانی را آزاد نکردن اسرای نیروهای دولتی افغانستان از سوی طالبان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که گروه طالبان تاکنون اسرای نیروهای امنیتی را به صورت کامل آزاد نکرده و این یک مانع جدی برای شروع مذاکرات بین‌الافغانی است.

«صدیق صدیقی»، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان امروز دوشنبه، بیست‌وهفتم اسد، در یک نشست خبری از گروه طالبان خواست که با آزادی اسرای نیروهای امنیتی، مانع پیش روی شروع مذاکرات بین‌الافغانی را بردارند.

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان آمار دقیقی از اسرای نیروهای امنیتی در نزد طالبان را فاش نکرد، اما شمار آن را «اندک» خواند.

هرچند گروه طالبان پیش‌تر اعلام کرده بود که بیش از یک هزار زندانی نیروهای امنیتی را مطابق توافق‌نامه صلح دوحه، آزاد کرده است، اما سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان افزود که تاکنون شماری از نیروهای امنیتی از سوی طالبان آزاد نشده‌اند.

صدیقی صدیقی گفت که دولت و هیأت مذاکره‌کننده آماده شروع مذاکرات است و گروه طالبان نیز باید با انجام مسوولیت‌های خود برای مذاکره آماده شود.

از سوی دیگر، روند آزادی ۴۰۰ زندانی گروه طالبان نیز متوقف شده است. سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان تأیید کرد که شماری از کشورهای متحد افغانستان درباره آزادی «شش هفت» زندانی گروه طالبان ملاحظه دارند.

صدیقی یک‌بار دیگر گفت که ۴۰۰ زندانی طالبان دارای پرونده جرایم سنگین هستند و پیش از تصمیم لویه‌جرگه مشورتی صلح، حکومت این مساله را با متحدان بین‌المللی افغانستان در میان گذاشته است.

به گفته او، این زندانیان پس از آزادی می‌تواند امنیت افغانستان و جهان را تهدید کند.

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفت که دو کشور از متحدان افغانستان به صورت رسمی ملاحظات خود را با وزارت امور خارجه در میان گذاشته است.

صدیق صدیقی افزود که وزارت امور خارجه با متحدان کشور از نزدیک کار می‌کند تا این مشکل را حل کند.

پیش از این فرانسه و استرالیا به صورت رسمی از دولت افغانستان خواسته‌اند که از آزادی شماری از زندانیان طالبان که در کشتار شهروندان این کشورها دست داشتند، خودداری کند.

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان افزود که مخالفت متحدان افغانستان با آزادی زندانیان طالبان پیگیری و برای حل آن تلاش می‌شود. او برای حل این مشکل ابراز امیدواری کرد، اما گفت که مشکل جدی عدم آزادی زندانیان نیروهای امنیتی از سوی طالبان است.

گروه طالبان عدم آزادی کامل ۴۰۰ زندانی این گروه را مانع شروع مذاکرات بین‌الافغانی می‌خواند، اما سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید که فرمان اشرف غنی، رییس جمهور درباره این زندانیان اجرا خواهد شد.

حکومت تاکنون براساس تصمیم لویه‌جرگه مشورتی صلح ۸۰ زندانی طالبان را آزاد کرده است.

لویه‌جرگه مشورتی صلح که در هفدهم و نوزدهم اسد برگزار شد، آزادی ۴۰۰ زندانی طالبان را تأیید کرد و رییس جمهور نیز فرمان آزادی آن‌ها را صادر کرده است.

این شمار زندانیان از سوی حکومت خطرناک خوانده شده بود.

گفته شده بود که پس از آزادی کامل ۴۰۰ زندانی طالبان بلافاصله مذاکرات بین‌الافغانی در ظرف سه روز آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ ر

ارگ: طالبان تاکنون شماری از نیروهای امنیتی را آزاد نکرده است
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.



ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟