روسیه: تلاش واشنگتن برای از سرگیری تحریم‌های ایران «مکانیسم ماشه جعلی» آمریکاست


روسیه: تلاش واشنگتن برای از سرگیری تحریم‌های ایران «مکانیسم ماشه جعلی» آمریکاست

معاون نماینده روسیه در سازمان ملل با استناد به بیانیه وزارت خارجه کشورش، تلاش آمریکا برای فعال سازی مکانیسم ماشه را زیر سوال برد.

روسیه: تلاش واشنگتن برای از سرگیری تحریم‌های ایران «مکانیسم ماشه جعلی» آمریکاستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگی روسیه در سازمان ملل تلاش آمریکا برای از سرگیری تحریم‌های بین المللی علیه جمهوری اسلامی را مورد انتقاد قرار داد.

دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل درخواست آمریکا برای راه اندازی تحریم‌های ایران را «مکانیسم ماشه جعلی آمریکا» نامید.

در بخشی از متن بیانیه اخیر وزارت خارجه روسیه، تلاش آمریکا برای توسل به مکانیسم ماشه برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران حقه‌ای دانسته شده که فاقد مبنای حقیقی است.

همچنین در بیانیه وزارت خارجه روسیه تاکید شده که سازمان ملل هیچ مبنا و اساسی برای در نظر گرفتن خواست آمریکا در خصوص از سرگیری تحریم‌های ایران ندارد. روسیه خواست آمریکا در این زمینه را از نظر قانونی بی اهمیت ارزیابی کرده تا جاییکه نمی‌تواند سبب به راه اندازی سازوکار فعال شدن مجدد تحریم‌های جمهوری اسلامی شود.

روسیه: تلاش واشنگتن برای از سرگیری تحریم‌های ایران «مکانیسم ماشه جعلی» آمریکاست

پنجشنبه گذشته مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در نامه به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل خواستار فعال‌سازی مکانیسم ماشه مندرج در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت شد. او که کشورش از برجام خارج شده است و بنا بر اعلام متحدان غربی‌اش حقی در اقدام علیه ایران در این خصوص ندارد، مدعی شد به دلیل نقض توافق‌نامه هسته‌ای، باید تمامی تحریم‌های پیشین علیه تهران فعال شود.

روند فعال‌سازی مکانیسم ماشه و بازگشت خودکار تحریم‌های ایران ۳۰ روز زمان خواهد برد. این در حالی است که بنا بر گزارش رویترز، بیشتر اعضای دائم و غیر دائم شورای امنیت مخالف این اقدام ضدایرانی آمریکا هستند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رخ ماه