رویای سرعت بالای اینترنت با استارلینک محقق نمی‌شود


رویای سرعت بالای اینترنت با استارلینک محقق نمی‌شود

طی آزمون‌ های انجام شده بر روی ماهواره استارلینک، سرعت بارگذاری این ماهواره با ادعا‌های شرکت اسپیس ایکس مطابقت ندارد.

رویای سرعت بالای اینترنت با استارلینک محقق نمی‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق آخرین نتایج آزمون‌های اوکلا خدمات دریافتی کاربران از سرعت اینترنت صورت فلکی استارلینک ۳۵ تا ۶۰ مگابایت در ثانیه و سرعت بارگذاری در اینترنت ۵ تا ۱۸ مگابایت در ثانیه است. میزان تاخیر هم براساس آزمون‌ها ۳۱ تا ۹۴ میلی‌ثانیه است.

نتایج حاکی از آن است که بر اساس فرم اولیه بتا ماهواره استارلینک این ماهواره خدماتی ارائه می‌دهد که می‌تواند از پهنای باند ماهواره سنتی فراتر رود و سرعت بیشتری را ارائه دهد. در همین راستا کمیسیون ارتباطات فدرال پس از آزمون‌های انجام شده بر روی این ماهواره متوجه شد که استارلینک دارای تاخیر‌هایی در حدود ۶۲۸ میلی‌ثانیه است که باعث می‌شود ۱۰ برابر کندتر از اتصالات سنتی عمل کند.این تاخیر زیاد باعث می‌شود برنامه‌هایی مثل بازی‌ها و تماس‌های ویدئویی کند شوند و عملکردشان ضعیف شود.

گمانه زنی‌ها طبق ادعای شرکت اسپیس ایکس مبنی بر این بود که سرعت بارگذاری این ماهواره یک گیگابایت در ثانیه است، اما روستاییان آمریکایی ادعا کردند که سرعت اینترنت ماهواره‌ای برای آن‌ها می‌تواند در عمل به مگابایت تک رقمی در ثانیه برسد که این ادعا نشان می‌دهد سرعت استارلینک در مناطق دور افتاده بیشتر است.

نتایج آزمون‌ها نشان می‌دهد که سرعت بارگذاری ماهواره استارلینک ۶۰۰ مگابایت بر ثانیه است که در حال حاضر استارلینک به سرعت بلند پروازانه خود نرسیده است و کمتر از ادعای شرکت اسپیس ایکس است.

چرا میان ادعای اسپیس ایکس و نتایج آزمون‌ها اختلاف وجود دارد؟

باید به این نکته توجه داشت که صورت فلکی استارلینک هنوز در مرحله بتا قرار دارد و اهداف آزمون، تنظیم دقیق سیستم براساس داده‌های دنیای واقعی است. ایلان ماسک مدیر عامل شرکت اسپیس ایکس در چندین مورد درباره چگونگی پیشرفت این ماهواره در زمان‌های مختلف صحبت کرده است.

یکی از زمینه‌های پیشرفت در سرعت می‌تواند پیوند‌های لیزری بین ماهواره‌ها باشد، راهکاری که توسط یکی از استاد‌ان سیستم‌های شبکه‌ای در دانشگاه کالج لندن در نوامبر ۲۰۱۸ ارائه شد و او این چنین توضیح داد: از آنجایی که نور در خلاء سریع‌تر حرکت می‌کند، می‌تواند به قطع زمان اتصال بین لندن و سنگاپور در نیمی از اتصالات فیبیری کمک کند.

بیشتر بخوانید

اینترنت استارلینک؛ وعده جهانی شدن ترافیک مجازی تا چه حد صحت دارد؟

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل روز معلم | عکس تبریک روز معلم