مشارکت کانون فرهنگی هنری مسجد مسعودیه در توزیع ماسک در مراکز درمانی/ همکاری بچه‌های مسجدی در برگزاری ایمن سوگواری حسینی


مشارکت کانون فرهنگی هنری مسجد مسعودیه در توزیع ماسک در مراکز درمانی/ همکاری بچه‌های مسجدی در برگزاری ایمن سوگواری حسینی

حجت‌الاسلام بحری با اشاره به اینکه کانون مسجد مسعودیه در برقراری شرایط ایمن برای برگزاری مناسبت های مذهبی مشارکت دارد، گفت:بخشی از کمک های مردمی صرف تهیه بسته های ارزاق برای دستگیری از محرومین صرف خواهد شد.

حجت ‌الاسلام والمسلمین «عبدالحسین بحری» در گفت ‌و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون ‌های مساجد خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری مسجد مسعودیه (واقع در تهران، شهرک مسعودیه، خیابان ابومسلم خراسانی، خیابان حضرت قائم) در دوره شیوع ویروس کرونا با همکاری پایگاه بسیج شهید بهشتی این مسجد مشارکت خوبی در ضد عفونی کردن معابر و اماکن عمومی داشته است، اظهار کرد: این دو نهاد همچنین تاکنون بیش از 10 هزار عدد ماسک، دستکش و گان و بسته مواد ضد عفونی کننده میان مراکز درمانی مسعودیه و نیازمندان منطقه ۱۵ شهر تهران توزیع کردند.

امام جماعت مسجد مسعودیه افزود: کانون فرهنگی هنری این مسجد همچنین در شناسایی افرادی که در دوره شیوع ویروس کرونا از نظر اقتصادی دچار مشکل شده اند، معرفی آنان به مجموعه خیریه این مسجد و تامین کمک های مادی و غیر نقدی برای آنان مشارکت داشته است.

وی ادامه داد: این کانون در برقرای شرایط ایمن به ویژه ضد عفونی کردن فضای مسجد مسعودیه برای برگزاری مناسبت های مذهبی مشارکت داشته است و با شروع ماه محرم و لزوم برگزاری عزاداری حضرت امام حسین (ع) در فضای باز، با همکاری هیئت امنا و بسیج توانسته حیاط وسیع این مسجد را برای برگزاری این مراسم آماده کند. به عبارت دیگر هر شب در این ایام پس از اقامه نماز جماعت در شبستان، مراسم سخنرانی و مداحی در حیاط این خانه خدا برگزار می شود.

بحری گفت: مسجد مسعودیه همچون سایر مساجد از اطعام در حین یا پس از مراسم عزاداری در ماه محرم خودداری می کند و قرار شده بخشی از کمک های مردمی صرف تهیه بسته های ارزاق همسو با رزمایش مواسات و همدلی برای دستگیری از محرومین و بخشی نیز صرف تامین هزینه های جاری این مسجد شود.

وی در ادامه به فعالیت های کانون فرهنگی هنری مسجد مسعودیه در حوزه های قرآنی، هنری و علمی اشاره و اظهار کرد: این کانون در رشته های عکاسی و کتاب خوانی و در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی، موفقیت نسبی در نخستین رویداد ملی فهما کسب کرد.

امام جماعت مسجد مسعودیه در پایان گفت: همدلی اعضای هیئت امنا، پایگاه بسیج شهید بهشتی و کانون فرهنگی هنری این مسجد در دوره شیوع ویروس کرونا موجب موفقیت این مسجد در برگزاری برنامه در تمام مناسبت های مذهبی و همچنین کمک مومنانه به نیازمندان شده است.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه