سرنوشت بسته حمایتی لوازم خانگی به اقشار آسیب‌پذیر به کجا رسید؟


سرنوشت بسته حمایتی لوازم خانگی به اقشار آسیب‌پذیر به کجا رسید؟

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد گفت: هنوز هیچ خبری از سازمان صنعت و معدن در خصوص تامین بسته حمایتی لوازم خانگی اهدایی به اقشار آسیب‌پذیر نشده و شرکت‌ها نیز در این زمینه اعلام آمادگی نکرده‌اند.

رضا رزقیان‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نبود اختلاف قیمت کارخانه تا بازار اظهار کرد: در حال حاضر ۹۰ شرکت قیمت‌های خود را در سامانه ۱۲۴ اعلام کرده‌اند. بر همین اساس هم‌اکنون هیچ‌گونه اختلاف قیمتی وجود ندارد و به علت کاهش قیمت دلار و فراوانی کالا، برخیشرکت‌ها محصولات خود را با ۲ تا ۳ درصد سود به فروش می‌رسانند و برخی از فروشندگان ما نیز با وجود شرایط نامساعد در بازار اقدام به فروش اقساطی کرده‌اند.

وی با اشاره به کاهش قیمت لوازم خانگی تصریح کرد: به ‌دلیل نبود صادرات لوازم خانگی داخلی به کشورهای همسایه، آسیای میانه و...، کالا به مراتب فراوان‌تر از همیشه موجود بوده، عرضه فراوان و تقاضا کم است. به همین جهت اخیرا چند شرکت قیمت‌های خود را کاهش داده‌اند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد افزود: به ‌دلیل اهمیت رویت سریال، شناسه و کالا از نزدیک و از داخل مغازه، فروش اینترنتی در این صنف بسیار کم است و سایت‌ها به هیچ ‌عنوان برای اتحادیه لوازم خانگی قابل قبول نیست.

رزقیان‌مقدم در خصوص آمار تعطیلی واحدها در این صنف عنوان کرد: ما شاهد ریزش ۲۰ تا ۲۵ درصدی واحدها در این صنف بوده‌ایم و برخی از شرکت‌های بزرگ نیز به ‌علت هزینه بالای اجاره و کاهش فروش تعطیل کرده‌اند؛ به طور مثال اخیرا نمایندگی شرکت ال‌جی از ایران خارج شده و با عنوان دیگری در ایران تولید می‌شود. به علت کاهش توان خرید مردم و کاهش مراسماتی چون عروسی، تقاضا در این صنف به‌ شدت کاهش یافته ‌است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد بیان کرد: خوشبختانه در صنف لوازم خانگی تعدیل نیروی زیادی صورت نگرفته و تنها در شرکت‌ها و واحدهای خرد تعدیل نیرو اتفاق افتاده‌ که آن نیروها نیز از بیمه بیکاری برخوردار شده‌اند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !