اجرای طرح هر روستا یک محصول و اشتغالزایی برای 42 نفر روستایی در بوکان


اجرای طرح  هر روستا یک محصول  و اشتغالزایی برای 42 نفر روستایی در بوکان

مهاباد- ایرنا- مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی گفت: با اجرای طرح هر روستا یک محصول در روستای اوچ‌تپه از توابع بخش سیمینه این شهرستان برای 42 نفر اشتغال ایجاد شد.

علیرضا آخوندزاده روز سه‌شنبه در مراسم آغاز طرح "هر روستا یک محصول" که به مناسبت هفته دولت با حضور مسوولان اجرایی این شهرستان در روستای اوچ تپه برگزار شد، افزود: در قالب این طرح در این روستا طرح بافت گلیم و جاجیم توسط زنان روستایی اجرا شده که به متقاضیان آن نیز ۶ میلیارد ریال وام پرداخت شده است.

وی ادامه داد: این روستا به دلیل نزدیکی به شهر و داشتن افراد توانا و خلاق دارای پتانسیل خوبی است که با حمایت از آنها می‌توان این صنایع دستی را رونق بخشید.

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی از واگذاری ۲۰۰ متر زمین از طرف فرمانداری برای احداث ساختمان صندوق کارآفرینی بوکان خبر داد و افزود: با اختصاص این زمین و احداث ساختمان اداری برای صندوق کارآفرینی امید، نخستین ساختمان اداری این صندوق در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی است در این شهرستان احداث می‌شود.

وی افزود: در سطح کشور استان آذربایجان‌غربی سومین استان کشور بعد از یزد و اصفهان به شمار می‌رود که در شهرستان‌های آن ساختمان اداری مستقل برای صندوق کارآفرینی امید احداث می‌شود.

نماینده مردم بوکان در مجلس شواری اسلامی نیز در این مراسم که از طریق ویدو کنفراس و با حضور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور برگزار شد، افزود: شهرستان بوکان دارای شرایط خاص و با مردمانی باهوش و دارای ایده‌های عالی است که اگر از آنها حمایت مالی شود می‌توانند در امر اشتغال در منطقه نقش بسیار خوبی ایفا کنند.

انور حبیب‌زاده افرود: کمک به مردم منطقه و حمایت از صنایع دستی در روستاها باعث ایجاد اشتغال در این منطقه محروم خواهد شد و امید می‌رود که با همکاری مسوولان استان نیز از صنایع دستی منطقه حمایت جدی داشته باشند.

سرپرست فرمانداری بوکان نیز در این مراسم گفت: شهرستان بوکان با توجه به پتانسیل‌ها و نیروهای جوانی که دارد نیازمند توجه ویژه و خاصی است تا با پرداخت وام کم‌بهره بتوان از ایده آنها بخصوص در بخش صنایع دستی در روستاها حمایت کرد.

لقمان خسروپور، ادامه داد: روستاهای بوکان بخصوص روستاهای بخش سیمینه به دلیل نزدیکی به شهر بوکان و قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال به جنوب کشور نیازمند آن است که سه روستای دیگر نیز به طرح "هر روستا یک محصول" اضافه شود تا بتوان سهم بیشتری در تولید محصولات و صنایع دستی در شهرستان ایفا کرد.

وی از مسوولان کشوری و استانی خواست که از شهرک صنوف آلاینده این شهرستان با عنوان "ژینگه پاریه‌ز" که در خارج از شهر بوکان در حال ساخت است حمایت کنند و با تخصیص تسهیلات به این صنوف زمینه خارج شدن ۶۰۰ شغل مزاحم و آلاینده از داخل شهر به خارج آن فراهم و برای هزار و ۲۰۰ نفر نیز اشتغال ایجاد شود.

اجرای طرح "هر روستا یک محصول" در روستای اوچ تپه بوکان از طریق ویدیو کنفراس و با حضور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور برگزار شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان